„Miért nem tudja megválogatni az ember az utastársait a repülőgép fedélzetén? Miért kell több órán át bömbölő gyereket elviselni a szomszéd ülésen?”
Ezek a kézenfekvő kérdések adták Galgóczy Ferencnek, egy magyar utazásszervező cég ügyvezetőjének azt az ötletet, amelyből társával együtt utazási okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki. Az erre a projektre létrehozott magyar-amerikai cég szoftvere lehetővé teszi a légiutasoknak, hogy hasonló gondolkodású, rokonszenves útitársat válasszanak, már a gép indulása előtt. A kapcsolatfelvételhez elég megadni a légijárat adatait.
A FaceBelt alkalmazás a Facebookot, a Twittert és egyéb kapcsolati hálókat vizsgálva azt is megmutatja, ha közeli barát vagy akár csak távoli ismerős is azonos járaton utazik, de az ismeretlenek közül is ajánl útitársakat.
A megoldás emlékeztet arra, amit decemberen nem hivatalosan a KLM légitársaság jelentett be (HVG, 2011. december 17.). Az idén várható megoldással a hollandok a Facebook- vagy LinkedIn-fiókok adatait felhasználva segítenének a párkeresésben. Nagy különbség, hogy a magyar-amerikai fejlesztés légitársaságoktól függetlenül működik, az összes menetrend szerinti útvonalon használható, és akár már a repülőjegy-vásárlás előtt is adhat felvilágosítást a leendő útitársakról. Az alkalmazás előnyös lehet azoknak a légitársaságoknak is, amelyeknek a fedélzetén nincsenek előre kiosztott ülőhelyek. Az egymás melletti ülésekhez ragaszkodó utasok vagy csoportok elsőbbségi beszállást vagy vészkijárat melletti helyeket vásárolhatnak, ami többletbevételt jelent a légifuvarozónak.
Az Apple App Store-ban februárban várható és ingyenes lesz az alkalmazás, az Android változat márciustól lesz elérhető.