Megnyitotta kapuit a vállalkozások és a nagy márkák előtt a Google+ közösségi portál.
A bő száz napja indult platform mostantól lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ne csak emberekkel, hanem mindazokkal a dolgokkal összekapcsolódjanak, amelyek közel állnak szívükhöz - fogalmazott a Google. egyik vezetője, Bradley Horowitz. A Google+ Pages nevű szolgáltatás révén termékekhez és márkákhoz, vállalatokhoz és szervezetekhez, valamint egyesületekhez, kulturális intézményekhez és csoportokhoz lehet csatlakozni.
A fejlesztés révén olyan nevek jelentek meg a közösségi oldalon, mint a Pepsi vagy a Sony, az FC Barcelona futballklub és a Save the Children segélyszervezet. "De például Johann Sebastian Bach zenéjének berlini rajongói is létrehozhatják saját oldalukat" - fűzte hozzá. (A HVG profilját itt találhatja!)
A cégek és szervezetek csak akkor léphetnek kapcsolatba a tagokkal, ha a felhasználók hozzáadták őket saját köreikhez. Csakúgy, mint az egyéni tagoknak, a vállalatoknak és intézményeknek is megvan a lehetőségük arra, hogy kapcsolataikat körökbe rendezzék. Így a cégek élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy egyes közleményeiket csak kiemelt ügyfeleikhez jutassák el.
A változtatások bevezetésével a Google+ meg akarja erősíteni helyzetét a Facebookkal szemben, a vetélytárs oldalán ugyanis a márkák és intézmények már létrehozhatták saját rajongói oldalukat. A Google+ jelenleg mintegy 40 millió tagot számlál, eddig 3,4 millió fotót töltöttek fel a felhasználók. "Majd' mindennap új funkciókat mutatunk be" - mondta Horowitz a gyorsan fejlődő portálról.