Ha esetleg játékot szeretnénk készíteni szabadidőnkben, akkor nem sok választásunk van: vagy írunk egy „motort”...
Ha esetleg játékot szeretnénk készíteni szabadidőnkben, akkor nem sok választásunk van: vagy írunk egy „motort” (szaknyelven engine) és a hozzávaló fejlesztőkörnyezetet, vagy összeszedegetjük darabokból: grafikus motor, fizikai motor, stb. Esetleg letölthetjük az Unreal SDK-t, rövidebb nevén az UDK-t.
Az Unreal technológia szinte egyeduralkodó a mai grafikus játékokban, köszönhetően a kellemesen olcsó és átlátható licenszelési módszernek. Versenytárs nem igazán van (talán az ID megoldásai, a Valve féle Source és egy-két ingyenes motor), talán némileg változik majd a helyzet a most színre lépő CryEngine 3 megjelenésével.
A Crysis 2-höz is használt UDK tartalmazza a pályaszerkesztőt, a fizikai motort és a script-nyelvet, az animációs szerkesztőket és importereket, egyszóval mindent, ami csak szükséges ahhoz, hogy egy játék elkészüljön. Letöltése után, ingyenesen használható, amennyiben nem kereskedelmi célokra használjuk. Kereskedelmi célú használat esetén, hasonlóan az UDK-hoz itt is részesedést kérnek a bevételből: minden eladott példány után húsz százalékot.