Az amerikai MBAOnline összegyűjtötte azokat a döbbenetes számokat és statisztikákat, amelyekből kiderül, hogy az...
Az amerikai MBAOnline összegyűjtötte azokat a döbbenetes számokat és statisztikákat, amelyekből kiderül, hogy az online pornó lassan minden más médiát kiszorít erről a területről, és az internetes tartalmaknak, illetve adatforgalomnak is egyre jelentősebb hányadát uralja.
Már az internet hőskorában is találkozhattunk pornográf tartalmakkal, azonban az 1980-as években az internetes szex még csak ASCII karakterekből kirajzolt ábrákat jelentette. A technikai lehetőségek fejlődésével és a sávszélességek rohamos növekedésével gyorsan változott a helyzet. Egyre jobb felbontású fotók majd videók jelentek meg, és az ezredfordulóra már a valós idejű és interaktív tartalmakból sem volt hiány.
Jelenleg az interneten található website-ok 12 százaléka, azaz nagyjából 25 millió tartalmaz pornót. Ezek az oldalak nem panaszkodhatnak látogató hiányra, mert minden másodpercben 28 ezren időznek rajtuk, és ugyancsak másodpercenként több mint 3000 dollárt költenek el ott. Az amerikaiak közül 40 millióan rendszeresen látogatják a pornó oldalakat, és a látogatók közül minden harmadik nő. Az internetezők a hálaadás napján voltak legkevésbé kíváncsiak a pornóra, a legnagyobb forgalmat pedig a vasárnapok jelentik.
A felnőtt tartalmak internetes értékesítéséből származó éves bevétel az USA-ban 3 milliárd, az egész világon pedig 5 milliárd dollár. Manapság már az ingyenes pornóterjesztés, -keresés is komoly méreteket ölt. A világ napi e-mail forgalmának 8 százaléka, azaz napi két és fél milliárd tartalmaz pornográfiát. Aki pedig nem kap elég ilyen jellegű levelet, az a keresőkhöz fordul: naponta 68 millió keresés irányul felnőtt tartalmakra. Ez az összes keresések egynegyede. A “sex”, “adult dating” és “porn” szavak a leggyakrabban használt kereső kifejezések. A letöltések esetén ez a szám még nagyobb, a gépünkre lekért állományok több mint egyharmada pornó.
A bevezetőben említett akaratlan találkozás a pornográfiával a legtöbb esetben kéretlen e-mailek vagy böngészőben megjelenő hirdetések, felugró ablakok formájában történik. A felmérés szerint az internethasználók 34 százalékához jut el ilyen kéretlen módon a szexuális tartalom. Átlagosan a fiatalok 11 éves korukban találkoznak ilyen módon az internetes pornóval. Aki pedig saját akaratából nézeget ilyen oldalakat, azoknak 20 százaléka munka közben teszi ezt, és átlagosan hat és fél percet tölt egy-egy oldalon.