A felhasználók sokszor panaszkodtak, hogy egy-egy játék foltozása és letöltése néha hosszú órákat vesz igénybe.
A felhasználók sokszor panaszkodtak, hogy egy-egy játék foltozása és letöltése néha hosszú órákat vesz igénybe. Egy ingyenes szolgáltatás esetén ez még elnézhető, a Steam felhasználói azonban vásárlók. A vásárló pedig joggal várja el, hogy a kifizetett játék turbó-sebességgel töltődjön és „peccselődjön”.
A lassulások oka a népszerűségben keresendő. A Steam felhasználóinak száma 2011-ben már meghaladta a 25 milliót; a rendszer egész egyszerűen már nem tudta a megfelelő sebességgel kiszolgálni a rengeteg kérést. Szerencsére a Valve nem ült a babárjain (és a bevételen), gőzerővel dolgoztak a gőzgépen… A legutóbbi Steam update http://store.steampowered.com/news/5856/ több szempontból is jó hírekkel szolgál. Egyrészt gyorsítottak a világ néhány tájáról valóban tragikus elérési sebességen, valamint növelték az egy felhasználóra kiszabott maximális sávszélességet is.
A másik remek újítás, hogy egy-egy update alkalmával már nem kell minden fájlt letöltenünk. A régi rendszerben, ha egy fejlesztő javított valamit a játékon, a Steam kliens majdnem az összes fájlt letöltötte újból. Mostantól csak a megváltoztatott fájlok töltődnek le automatikusan a gépünkre. Tekintve, hogy néhány patch valójában pár MB méretű, és csak egy-két apró fájlt érint, ezzel a megoldással drasztikusan lecsökken majd a várakozási idő a foltozások után.