Tech MTI 2011. április. 19. 15:43

Az Android fékezi a Sony Ericcson zuhanását

Az idei első negyedévben is csökkent a Sony Ericsson bevétele és nyeresége, a mobiltelefonokat gyártó japán-svéd vegyesvállalat hanyatlását azonban fékezik a Google-féle Android operációs rendszerrel működő új modellek.

A társaság kedden megjelent adatai szerint a január-márciusi időszakban összesen 8,1 millió készüléket adtak el. Egy évvel korában még 10,5 millió darab fogyott világszerte. A bevétel a tavalyi 1,4 milliárd euróról 1,1 milliárdra csökkent 2011 elejére. A készülékek átlagos értékesítési ára azonban 134 euróról 141 euróra emelkedett, és a társaság 11 millió eurós adózott nyereséggel zárta a negyedévet. Ez ugyan 48 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de kiugró eredmény ahhoz képest, hogy az elemzői előrejelzések átlaga alapján 24 millió eurós veszteségre lehetett számítani. 

AP

A vártnál jobb eredményt annak tulajdonítják a hozzáértők, hogy a Sony Ericcson egyre nagyobb erőket koncentrál az okostelefon-üzletágra és az igen sikeres Android operációs rendszert választotta. Az utóbbi időszakban két új androidos modellt, az Xperia Arc és az Xperia PLAY nevű készüléket vezették be. A társaság becslése szerint az okostelefonok piacán az idei első negyedévben 5 százalékos részesedéssel rendelkezett.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.