Tech techline.hu 2011. április. 04. 05:20

Galéria - A legrosszabb helyekre tett reklámok

Reklámot ugyanis sok helyre lehet tenni, a formátum, a méret és ezer más jellemző is változhat.

Reklámot ugyanis sok helyre lehet tenni, a formátum, a méret és ezer más jellemző is változhat. Tény, hogy a legtöbb reklám idegesítő és túl „agresszív”, a legnagyobbak (és legjobbak) azonban képesek megoldani a kérdést úgy, hogy a káposzta is megmarad, de azért a kecske sem hal éhen. A Google hirdetései, a vezető portálok már-már „szolidan” elhelyezett reklámjai jól példázzák, hogy létezik arany középút is.

Nem mindegy milyen párosításban használjuk a reklámfelületeket...

Van azonban egy jelenség, amit még a legjobbak és a legnagyobbak sem tudnak befolyásolni: konkrétan az, amikor több hirdető bannere/plakátja kerül egymás mellé, alá vagy fölé. Ez még nem lenne gond: a szóban forgó hirdetések képes/szöveges tartalma azonban változó, így az „összerakás” bizony néha mókás helyzeteket eredményezhet… Nézzük a Techline toplistáját – a legrosszabb helyekre rakott reklámok, webről és a való életből vegyesen!

Mielőtt jönnének a webes példák, tekintsünk meg egy klasszikust.

Kezdjünk mindjárt egy klasszikussal: a meg nem nevezett weboldal egy, az AP-tól átvett tragikus hírt közöl a főlapon, miszerint egy lakástűzben életét vesztette egy csecsemő. Az iOmega reklám-banner felirata a hír felett: „Burn Baby! Burn”…

A CNN sem képes befolyásolni azt, hogy mi kerüljön egy-egy cikk mellé – így adódhatott ez a finoman szólva is ízléstelen összeállítás, a cikktörzsben egy agykárosodást szenvedett hölgyről van szó, a másik oldalon pedig Einstein nyújtogatja a nyelvét, a hozzávaló „Hé zsenikém! Mennyi az IQ-d?” felirattal.

A Digg következő klasszikusán a „15 éves gyermeket molesztált a tanársegéd” kezdetű hír mellett máris megjelent a „kapcsolódó” Google hirdetés: legyél te is tanársegéd…

Hasonló helyzet állt elő a Yahoo oldalán: a szívinfarktust okozhat a kávé cikkből az adengine csak a kávé szót tartotta érdekesnek, így meg is jelent a hirdetés a másik oldalon. Ezt hívják „negatív reklámnak”, legalábbis a cikk és a banner erősen üti egymást…

A Guardian sem mentes a vicces jelenségtől: szintén egy pedofil cikk kapcsán láthatjuk, az „emlékszel még az első barátnődre” szlogennel ellátott bannert, benne egy kislány képével. Ízléstelen párosítás.

Az utolsó példa nem banner, de a szerencsétlen párosítás ugyanúgy érvényes: a Yahoo plakátja mellett egy vidám 404 felirat (ez utóbbi vajon minek a reklámja lehet?).

 

Hirdetés