A TEDxDanubia a mára fogalommá vált nemzetközi TED konferencia hivatalos magyarországi változata. Célja, hogy az ország és a régió legizgalmasabb és leginspirálóbb gondolkodói az élet különféle területeiről összegyűljenek és gondolatokat cseréljenek.
Most érkezett
Mától szabad a jelentkezés.
A TED 25 éve indult Kaliforniában egy kis, exkluzív konferenciaként. Az egyik legizgalmasabb, nem szigorúan szakmai jellegű konferencia, amelyet az Ideas Worth Spreading (gondolatok, amelyeket érdemes terjeszteni) szlogen fogalmaz meg legtömörebben. A TED konferenciák 18 perces vagy rövidebb, gondolatébresztő és szórakoztató előadásokkal rendkívül intenzív és inspiráló élményt jelentenek. A TED célja, hogy a határokon minden értelemben átívelően, az élet legkülönfélébb területeiről és a világ minden tájáról összegyűjtse a legérdekesebb, leginnovatívabb és leginspiratívabb gondolkodókat és alkotókat.
Élő közvetítésünk a harmadik TEDxDanubia rendezvényről jelentkezik, az Uránia Nemzeti Filmszínházból.
A világ leggyorsabb zongoristája.
A zongorát, amely 200 éve semmit nem változott, adjuk vissza a fiataloknak, tegyük trendivé. Olyan zenét akar kreálni zongorán, ami azoknak is tetszik, akik nem tartják vagány dolognak a zongorát.
A 25 év szabálytanulást kellett elfelejtenie arra az időre, amíg megtalálja a saját világát. Az első darabje egy gyerekdal egyszerűségével szól. (közben zongorázik) Ez a dal később világsiker lett.
Előadása tulajdonképpen mini hangverseny fantasztikus élő és videó anyagokkal. Méltó zárása a TEDxDanubia konferencia előadás-szekciójának.
Minden kisfiú vagy űrhajós, vagy rocksztár szeretne lenni - mondja Balázs. Műszaki érzéke nincs, tehát az űr kiesett, a rongora viszont nem igazán alkamas a rock-színpadra. A kisfiú álma most mégis teljesül, amikor új darabjának ősbemutatóján talán egy kicsit rocksztár lehet: zongora és dob együtt a TEDxDanubia színpadán. A közönség ámulattal hallgatja, és háromszor tapsolja vissza.
A tudósító pedig nem talál szavakat, és búcsúzik.
Két kéz, kar nélkül született. A színpadon egy szék, előtte a földön egy dobozos üdítő, és egy pohár. Felmegy a színpadra, leül, ledobja a cipőjét, lábbal (zokniban) felbontja a dobozos üdítőt, a poharat a szájához emelei lábbal, és iszik - Cheers!
Hogyan tudunk a korlátaink ellenére is változásokat elérni az életünkben. Ha az ember úgy érzi, hogy mindent ellenőriz, az nagyon veszélyes. A kemény szeretet lényegi ismérve, hogy nemet mondasz a félelemre. Gyönyörü a világ, és vár minket, a felfedezésének csak magunk vagyunk az akadályai.
Ma többször is bepakoltam a táskámat, eljöttem repülövel, becsekkoltam a hotelbe, otthon megszerelem, ami elromlott. Szeretek síelni Ausztriában, találkoztam a Pápával, és egy csodálatos nővel is, és van egy három éves lányom. Az igazi hendikep az érzés, ami elvakít minket, a rejtett félelmeink, amik elvakítanak, lebénítanak minket. Ha ezeken változtatni tudunk, az életünkön is változtatni tudunk.
A közönség állva tapsol.
David Cameron: Az általános jólét jobban érdekel, mmint a GDP! (TED, 2009)
Hogyan lehet mérni a nemzetek előrehaladását? Körülvesz minket a szegénység, ezért fontos, hogy szem előtt tartsuk az emberek boldogságát. Hamis logika, hogy ha a gazdaság nő, akkor mindenki boldogabb lesz. A fenntarthatóság és a GDP összeférhetetlen dolgok. A GDP helyett jó mutató lehet a Boldog Életévek száma.
A Tan kapuja buddhista főiskolának volt rektora.
Hogyan lehet a szellemi és a materiális világ értékeit együtt kiaknázni. Az ember egy csodálatos szörny, de ugyanakkor egy szörnyűséges csoda. Az ember egy UFO, aki felfelé törekszik, aki a lét értelmét keresi. A létnek attól van értelme, hogy megteremtjük.
Facebook: Sszolgálat Mozgalom
18 perc - ennyi időnk van összesen. A jelenlegi világrekordja a lélegzetvisszatartásnak alig több, mint 19 perc - de ezt ne próbáljátok ki!
Szerezzük vissza a képzelőerőnket. Mindannyian felnőttnek tartjuk magunkat? Van valaki, aki lélekben gyermeknek érzi magát? Ebben rejlik a nagy lehetőség.
Világszerte nagy szükség lenne a gyermeki kreativitásra az üzleti életben, a politikában, a civil életben. A kulcs bennünk rejlik, mert gyermekkorunkban képzeletgazdagiok voltunk, de ezt felülírja az a rendszer, ami beépül az életünkbe, függüönk másoktól, stb. Meg kell találnunk a kapcsolatot a gyermekkori énünkkel.
Archimedes: Heuréka, megtaláltam! - ez a gyermeki énje volt. Nektek mikor volt az utolsó Heuréka-élményetek?
Picasso: minden gyermek művész, csak a kérdés az, hogy hogyan maradjon művész. Nem azt kellene nézni, hogy a gyerekből hogyan lesz felnőtt, hanem azt kellene keresni, hogy a felnőtté válás során hogyan őrizhetjük meg a gyermeki énünket. Edison: a világ legnagyobb találmánya, a gyermeki képzelet.
Ha meg akarjuk találmni az összeköttetést a gyermeki énünkkel, a "mi lenne, ha?" kérdéssel kell kezdenünk. Hogy megkérdőjelezzük a korábbi szentenciákat, bölcsességeket, alapigazságokat.
Forbes: a legnagyobb ötletek abból születtek, hogy egyesek kétségbe vonták mások bölcsességét. Pl. Trójai faló - mint nagy újdonság, újítás. Semmelweis Ignác a 19. század közepén megoldást talált a bölcsőhalál problémájára (fertőtlenítés) - a kollégái kinevették, mert az ötlete túl egyszerű, nem illett az akkori orvoslás gondolatvilágába.
Tavaly az IBM nagystzabású felmérést készített, 1500 vállalatvezetőtől kérdezték, mi a sikeresség titka. A legtöbben a kreativitást mondták.
Meglepetés-program: Fényfestés az Uránia Nemzeti Filmszínház nagytermének mennyezetére kreálva. Leírva nem átadható - elképesztően látványos.
17:15-kor meglepetés-program. Folytatjuk...
Információkkat, tudást, kapcsolatokat osztunk meg egymással a közösségi oldalakon, de ezekre nem tudunk egyénileg megfelelően odafigyelni. Ezek az eszközök a barátaink, amelyek természetesen hiperproduktivitást indíthatnak be, amibe bele lehet rokkanni.
Azt hiszed, hogy ez a tragédia? Tekintsd inkább komédiaának és akkor szórakoztat! (Madách, Az ember tragédiája) Ezt alkalmazza a közösségi médiára is.
Az új média előnyei. hozzáférünk új dolgokhoz, létrehozhatunk új dolgokat, szórakoztatási lehetőséget kapunk, kapcsolatépítési lehetőségekhez jutunk. Ebbe az irányba ment el a médiafogyasztás.
Szándékosan határozzuk meg azt, hogy az új médiákkal milyen kapcsolatot alakítunk ki, és milyen tartalmakat osztunk meg. Ne mi váljuk az új média részévé, hanem az váljon a mi részünkké, és osszunk meg megfelelő tartalmakat.
Egy zseniális ötletből lett, 500 ember személyes életterét felhasználva, 2010-ben már színesben villog a műegyetem kollégiumának 500 ablaka. Az ötlet megjárta a nemzetközi médiát is.
Keress elő egy régi álmot, tervet, és játssz el vele, és valósítsd meg!