Az amerikai fiatalok az Androidot favorizálják
A mobil operációs rendszerek piacán folyó csatározás nem csupán a minél nagyobb piaci részesedés megszerzéséről szól...
A mobil operációs rendszerek piacán folyó csatározás nem csupán a minél nagyobb piaci részesedés megszerzéséről szól, bár természetesen ez a fő cél, a gyártók immár a demográfiai szempontokra is figyelnek, arra, hogy a jövőben minél szélesebb és minél fiatalabb felhasználói réteg legyen lojális hozzájuk.
Jelenleg az Egyesült Államokban az Android áll nyerésre a versenyben: 29%-kal vezet, mögötte a RIM/Blackberry, illetve az Apple iOS következik (27% - 27%). A HTC a következő a sorban (12%: HTC Android és 7% HTC Windows Phone), majd 10%-kal az androidos Motorola, illetve 1 %-kal a windowsos Motorola következik – derül ki a Nielsen nemrég közzétett felméréséből, amelynek adatait 2010 novembere és 2011 januárja között vették fel.
Az Android azonban nem csak ebben az összefüggésben vezet. A „jövő nemzedéke”, azaz a 18-34 év közötti okostelefonosok 14 százalékának van androidos telefonja, s 12 százalékuk zsebében lapul iPhone. A dobogó harmadik fokára e statisztikában a Blackberry került, 11 százalékkal. A felmérés szerint a HP/WebOS-t és a Microsoft mobil rendszerét inkább az idősebbek kedvelik.
Amennyiben többet szeretne tudni az okostelefonok operációs rendszereiről, feltétlenül lapozza fel a techline.hu szakmai támogatásával készült Smartphone & tablet Plusz 2011 című kiadványt, amelyet megvásárolhat az újságárusoknál, vagy megrendelhet itt.