Bevezetőnkben márkakedveltséget említettünk, ami nem ugyanaz, mint a látogatottság.
Bevezetőnkben márkakedveltséget említettünk, ami nem ugyanaz, mint a látogatottság. Ez utóbbi mérésére jól kidolgozott sémák vannak, de természetesen azért az előbbire is lehet valamennyire következtetni. Ezt tette a YouGov nevű közvélemény-kutató cég is, amelyik naponta több ezer ember véleményét kéri ki online módon – adta hírül a Mashable weboldal egyik cikkében.
A YouGov cég úgy találta, hogy remek esztendő elé néz a Facebook, mivel kedveltségben egyre jobban közelíti a Google-t. Mindezt egy érdekes mérőszámmal, a Buzz Score-ral is alátámasztotta. S hogy mi ez a Buzz Score? Nos, a következőképpen magyarázzák: minden pozitív vélemény 100 pontot ér. Tegyük fel, megkérdeznek öt embert a Google-ről mint márkáról, és közülük 3-an kedvelik, ketten nem, akkor a három pozitív vélemény 300 pontot ér, és ezt osztják el a megkérdezettek számával, azaz 5-tel. Az eredmény 60 lesz. Minél magasabb ez a szám, annál kedveltebb a kérdés tárgya.
A YouGov most úgy találta, hogy a Facebook kedveltségi értéke jelenleg 31,3, szemben a Google 39-es értékével, ami ugyan magasabb a közösségi oldalénál, viszont nemrégiben még 45,1 „pontja” volt, azaz egyfajta visszaesés tapasztalható. A Facebook-márka kedveltsége viszont, ami nyáron meglehetősen visszaesett, a Facebook-film októberi bemutatója óta folyamatosan emelkedik.
Vitázni persze lehet arról, hogy mennyire megbízható egy ilyen felmérés, mint ahogy arról is, hogy miként lehet összehasonlítani két, egymástól ennyire eltérő brandet. Mi mindenesetre kérjük olvasóinkat, szavazzanak, hogy melyik márka kelt jobb érzéseket önökben, a Facebook vagy a Google, netán mindkettő, vagy épp ellenkezőleg, egyik brandet sem kedvelik. Sőt azt is megköszönjük, ha válaszukat megindokolják a hozzászólásoknál.