2010. november. 30. 16:43 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. november. 30. 16:37 Tech

Holnap bevörösödik a térkép

December elsején tartják a nemzetközi AIDS-ellenes világnapot. Erre az alkalomra a közösségi és a helyfüggő szolgáltatások is készülnek: a Foursquare-en például külön erre az alkalomra szabott jelvénnyel jutalmazzák azokat, akik segítenek felhívni a figyelmet a betegség elleni harc fontosságára.

Az About Foursquare nevű oldal értesülései szerint a helyfüggő szolgáltatás felhasználói csatlakozhatnak a hollywoodi sztárok által is támogatott (RED) nevű szervezet küzdelméhez, melynek célja, hogy 2015-ben megszülethessenek az első AIDS-mentes generáció tagjai.

Ennek érdekében a közösségi hálózat tagjai bejelentkezhetnek olyan helyszínekre, amelyeknek nevében szerepel a (RED) kifejezés, ebből a célból számos találkozót (Meetup) és egyéb rendezvényt szerveznek. Emellett azonban bármelyik Foursquare-felhasználó segíthet terjeszteni az igét, ha a holnapi nap folyamán bármelyik bejelentkezéséhez mellékeli a #turnred címkét is, emellett a bejelentkezést megosztja a Twitter-mikroblog közösségével is.

Ezeket a bejelentkezéseket a www.joinred.com oldalán gyűjtik és a beérkező adatok alapján szépen lassan vörösre színezik a világ térképét, hogy az internetezőknek megmutassák, milyen aktívak az AIDS-ellenes küzdelem támogatói világszerte. Azokat a területeket, ahonnan a legtöbb bejelentkezés érkezik, sötétebb színnel emeli ki a rendszer.

Már most is vörösödik a térkép
http://turnred.joinred.com

A #turnred hashtaggel jelölt bejelentkezések és Twitter-üzenetek, illetve Facebook-profilfotók is megjelennek a joinred.com térképén, a Foursquare-felhasználók pedig külön erre az alkalomra készített jelvényt (badge) is hozzáadhatnak virtuális profiljukhoz.

A Foursquare-felhasználók ilyen virtuális jelvényt kaphatnak a részvételért
http://aboutfoursquare.com

A (RED) mozgalmat egyébként egy Global Fund nevű alapítvány működteti, a szervezethez különböző termékeket gyártó cégek is csatlakoztak, akik speciális, limitált szériás, (RED)-logóval ellátott termékek eladásával támogatják a küzdelmet. A (RED)-et olyan hírességek is képviselik mint például a U2 együttes, Benicio del Toro, Scarlett Johansson és Penelope Cruz színészek, Michael Stipe, az R.E.M. frontembere, illetve Dider Drogba labdarúgó, vagy Giorgio Armani divattervező.

Hirdetés