2010. szeptember. 16. 10:10 techline.hu Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 16. 10:13 Tech

Életmentés: HELP a WestEndben

Ijesztő adatok: ma Magyarországon becslések szerint évente csaknem 20-25 ezer ember hal meg hireteln szívhalálban...

Ijesztő adatok: ma Magyarországon becslések szerint évente csaknem 20-25 ezer ember hal meg hireteln szívhalálban, azaz minden 20. percben 1 ember veszti életét. Budapesten minden órában egy-egy fővárosi polgár szorulna közterületen, közlekedési eszközön, közintézményben segítségre. A hirtelen keringésleálláskor fellépő vészhelyzetben az első 4 perc a legkritikusabb, így létkérdés, hogy a mentő megérkezéséig a bajbajutottak gyorsan, szakszerűen és hatékonyan kapjanak korai sürgősségi életmentést. Ennek ellenére ma még sajnos hiányzik a laikus elsősegélynyújtó hajlandóság, valamint a mindenki számára hozzáférhető eszközállomány és készségszintű tudás, amelyek segítségével több ezer ember életét lehetne megmenteni.
A 2009. június közepén útjára indított, civil kezdeményezésű HELP program egyedülálló módon egyesíti a laikus sürgősségi életmentés, az információszolgáltatás és az újraélesztés-oktatás modern követelményeit, tudásanyagát és eszközeit. Mindezt teszi azzal a szándékkal, hogy ne csak felhívja a figyelmet egy mindannyiunkat érintő közügyre, a hirtelen szívhalál világszerte vezető helyére, hanem tegyen is ellene: eszközszinten, szolgáltatásszinten, készségszinten.
A nemzetközileg is szabadalmaztatott HELP program a WestEnddel történő együttműködéssel egyik legjelentősebb állomásához érkezett. A HELP a beltéri életmentő Pontok után közterületen először a  WestEnd Ferdinánd téri bejáratánál helyezte ki az egyedülálló digitális terminált, amely kettős célt szolgál: információt szolgáltat és életeket menthet.
A digitális alapú lakossági tájékoztatás olyan tartalmak közvetítését teszi lehetővé a nap 24 órájában több százezer ember felé, mint közösségi és közérdekű ügyek, az életmentés alapfogásai, bűnmegelőzési információk, városismertetők, általános hír- és tartalomszolgáltatás, vagy éppen hirdetések, kereskedelmi üzenetek. 
A Vodafone Magyarország Zrt. elsők között ismerte fel, hogy a HELP által létrehozott kezdeményezés egy olyan össztársadalmi szinten is kiemelt ügyet képvisel, melynek fókuszában az ország vezető haláloka, a szív-és érrendszeri megbetegedés, azon belül is a hirtelen szívhalál elleni küzdelem áll. Éppen ezért társadalmi felelősségvállalás programjának keretében csatlakozott a programhoz, és kiemelt technológiai partnerként, a mobil adatátviteli szolgáltatással segíti a HELP pontok magyarországi kiépítését.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.