Kedden, fél kilenc körül, a legnagyobb csúcsforgalom idején leállították az egyik metrószerelvényt Tokióban, mivel az...
Kedden, fél kilenc körül, a legnagyobb csúcsforgalom idején leállították az egyik metrószerelvényt Tokióban, mivel az egyik metrókocsiban az utasok szerint „valami, valahol kigyulladt”.
A szakemberek hosszú ideg vizsgálgatták az igen hosszú szerelvényt, míg végül egy hölgy jelentkezet, és pironkodva bevallotta, hogy valószínűleg ő okozhatta a gondot: a zsebében levő iPod akkumulátora ugyanis egyszerűen elfüstölt.
A csaknem félórás késés elég komoly zavarokat okozott a reggeli csúcsforgalomban (Japánban egy kicsit más a helyzet, mint nálunk, a fővárosban reggelente annyi ember száll metróra, mint Budapest egész lakossága). Az Apple nem kommentálja az eseményeket, a japán tévé azonban igen, ami nem jön jól Jobs cégének. Az Apple imidzse már eddig is eléggé leszállóágban volt az ázsiai országban: a japán fogyasztóvédelem már kötelezte őket az iPod nanók cseréjére, szintén az akkumulátorok meghibásodása miatt. (A japánok valószínűleg nem tudják, hogy az elégett akkumulátorokat ők maguk gyártják, hiszen Sony aksik vannak az Apple-termékekben).
A japán fogyasztóvédelem szerint a keddi” iPod-égés” volt a hatvanadik jelentett eset, ráadásul ezekből négy esetben komolyabb égési sérülése is keletkezett a felhasználónak.
Érdekes kérdés, hogy miért Japánban történik a legtöbb iPod „kiégés”, az USA-ban és Európában pedig alig? Pedig a készülékek ugyanazokból a szériákból készülnek – az Apple nem gyárt külön az ázsiai piacra, ugyanazok a Sony akkumulátorok vannak az összes alma-cuccban. Talán ők keleten többet használják vagy hosszabb ideig?