Átszabták a Google-t
Apró, de látványos változáson ment keresztül a logó és az oldal dizájnja, illetve új navigációs sávot helyeztek el a felület bal oldalán.
A Google 10 évet töltött keresőoldalának optimalizálásával, a mostani változás a legújabb lépés ebben a folyamatban. A cég úgy véli, az információtömeg növekedtével a felhasználóknak még több támaszra van szükségük a keresésben.
Megújult és átalakult
A felület bal oldalán új, az aktuális kereséshez alkalmazkodó, az annak szempontjából releváns keresési opciókat megjelenítő navigációs sáv jelent meg. Ez azokat az eszközöket és finomítási lehetőségeket kínálja fel, melyek a legközelebb visznek a várt eredményhez.
A bal oldali panel felső részén az univerzális keresés felajánlja a választási lehetőséget a különböző találattípusok között, sőt, kiemeli a keresett kifejezésre a várhatóan legpontosabb találatot adó ikonokat. A felhasználó a különböző ikonokra kattintva más-más találatokhoz juthat, úgy mint a képek, videók vagy blogok, míg a „minden” opció az eddig is ismert általános keresési eredményeket hozza.
A típusonként kapott találatokat a felhasználók különböző szempontok alapján tovább szűrhetik. Így lehetséges például csak bizonyos típusú képekre, videókra, vagy éppen dátum szerint keresni. A navigációs sáv dinamikusan változik a keresőszavaknak megfelelően.
A Google squared a keresőszóhoz kapcsolódó más kifejezéseket is felkínálja, melyek az eredmények és a keresett téma szempontjából szintén érdekesek lehetnek. Ez a funkció egyelőre csak angol nyelven érhető el.
A Google lehetővé tette a kedvenc keresési eredmények megjelölését is, frissítette az oldal megjelenését, és kisebb, ámde látványos változásokat eszközölt a logón is. Lecserélték az oldalakon megjelenített reklámok háttérszínét is. Ez összesen több mint száz apró módosítás.