A Google rémálma: linkek helyett „Like” gomb
De miről is van szó?
De miről is van szó? Nos, az új platformot használva a weboldalak a Facebookról terelhetnek forgalmat az oldalukra a Like gomb beépítésével, és mindegyik „lájkolás” új státusz üzenetként jelenik meg a felhasználó Facebook oldalán. Ez azonban még nem minden: ezentúl bármelyik weboldal egyénire szabhatja a felhasználó számára az élményt, ha az be van jelentkezve a Facebookra: kedvenc site-unk cikkeit már nemcsak szerző szerint lehet rendezni.
A Facebook a „Like” gombot „social link”-ként jelentette be, ami valójában jobb, mint egy link, hiszen az adott felhasználóhoz kapcsolódik. Ha viszont a Like gombok széles körben elterjednek, az nagyon rossz hírt jelenthet a Google-nak, hiszen a Google algoritmusa a site-ok közötti linkeket használja, amikor meghatározza a sorrendet a keresési eredmények között. A Google-nek más keresőkkel egyetemben nem lesz teljes hozzáférése ezekhez a „lájkokhoz”, így a rangsorba már a Facebook is beleszólhat.
Mégis mi lesz, teszi fel a kérdést a cnn.com cikkírója, ha valóban beindul a Facebook Like tevékenysége? Mi lesz, ha az Open Graph lesz a web mérőeszköze? Megváltoztatják vajon majd a site-ok a felépítésüket, hogy megfeleljenek az új mércének?
A bevezetés óta eltelt pár nap alatt mindenesetre több mint 50 ezer weboldal építette be a Facebook „social plug-in”-jét. Lehet, hogy a Facebook optimalizálás lesz az új SEO?
Aggodalomra tehát valóban lehet ok. A személyiségi jogok szakértői is meglengették már a piros zászlót, és nem kérdéses, hogy szövetségest fognak találni a Google-ban: a webet összekötő szálakhoz való hozzáférés nélkül a kereső óriások jövője ugyanis teljesen kiszámíthatatlanná válik.