A New York Times úgy tudja, a Twitter mostantól reklámokból tesz szert jövedelemre. A Twitter tehát felnőtt korba lép – kérdés, mennyire fog ez a használóinak tetszeni.
A New York Times értesülései szerint a „Promoted Tweets” nevű reklámprogram a Google esetében sikeres modellen alapul. Ha a felhasználó igénybe veszi a Twitter keresőjét, nemcsak a többi felhasználó kapcsolódó tweetjei jelennek meg, hanem a cégek által finanszírozott reklámüzenetek is. Aki például Michael Jackson nevére keres rá, zeneletöltést vagy pólókat reklámozó hirdetést is láthat majd.
Az aktualitás ára
A reklámtweeteknek privilégiumai lesznek a normál tweetekhez képest: ha a felhasználó rákeres egy szóra, a találati lista legelejére kerülhetnek a fizetett hirdetések. Akkor is ez történik, ha a hirdetés már nem a legfrissebb, és ezért lejjebb kellett volna kerülnie.
A krízispr-akciókat folytató cégek örülhetnek a legjobban a lehetőségnek: ha például fény derül arra, hogy egy csokoládégyártó cég megkérdőjelezhető összetevőket használ a termékéhez, és erről több cikket is publikálnak az interneten, a célzott, professzionális tweet-reklámokkal gyorsan befolyásolhatja a felhasználók hangulatát. Nemcsak azért feltűnőek a reklámok, mert frissek, de a "Promoted Tweet"-nek változik a színe is.
A reklámstratégia két lépcsős: a fizetett keresési eredmények mellett egy nap várhatóan a célzott hirdetések is megjelennek. Ennek egy feltétele van: illeszkednie kell a felhasználót érdeklő témák körébe. Hogy ezt a gyakorlatban miképp fogják kivitelezni, még kérdéses. Reklámtweeteket kaphat a felhasználó annak függvényében, éppen hol tartózkodik, a témáktól is függhet, amiket publikál, vagy attól, miről beszélgetnek azok, akiket követ.
A Google-hoz kísértetiesen hasonlóan a Twitter esetében is megfigyelik a felhasználót, ennek alapján optimalizálják a hirdetéseket. Ez valószínűleg sokaknak nem fog tetszeni, ahogy az első- és másodosztályba sorolt Twitter-üzenetek ténye sem lesz egy csapásra népszerű.
A Twitter „ártatlan” kora lezárult ezzel a bejelentéssel, de a nagy, bejáratott cégek nyilván másképp kezelik a felhasználókat, mint szerintük jó ötletekkel operáló, rokonszenves startupok.