2010. február. 11. 16:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 11. 16:12 Tech

Mobil alkalmazásokban gondolkodnak a cégek

A vállalatok szívesen bevetnének új technológiákat, csakhogy a vezetők felének gondot okoz, hogy eldöntse, melyiket.

A vállalati stratégiában egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a közösségi oldalak. A Twitter, Facebook vagy a LinkedIn a megkérdezett szervezetek fele szerint fontos, mintegy 70 százalék pedig azt nyilatkozta, fontos eszköz lesz az elkövetkezendő egy évben. Az Oracle megbízásából készült Economist Intelligence Unit-tanulmány elkészítéséhez világszerte az IT-, telekommunikáció és a média 168 vezető beosztású szakemberét kérdezték meg, illetve korábbi kutatások mélyinterjúinak eredményeit használták fel. Eredményeik szerint a cégek nem csak a közösségi oldalakon, de a mobiltelefon képernyőjén is versenyeznek egymással a felhasználók figyelméért. A válaszolók 92 százaléka nyilatkozta, hogy mobil alkalmazásokat fejleszt vagy készül ilyet fejleszteni. Abban bíznak, hogy ezzel hatékonyabban monitorozhatják az ügyfeleik szokásait.

A cégek természetesen szeretnék az új technológiákat a maguk hasznára fordítani. A válaszadók 74 százaléka úgy véli, a technológia fejlesztése növeli a bevételt és a hasznot, ugyanakkor a megkérdezettek felének gondot okoz, hogy eldöntse, melyik technológia segítségével érheti el célját.

A tanulmány szerint az IT, a telekommunikáció és a média közötti határok elmosódása kétélű fegyver. Egyrészt bepillantást enged ugyan az ügyfelek életébe, ugyanakkor nincsenek már éles határok a cégek és a felhasználók, ügyfelek által generált tartalmak között.

Az elmúlt tíz év során a média, a telekommunikáció és azt IT egyre közelebb került egymáshoz, de e tendenciából kevés vállalat tudott tőkét kovácsolni. A szervezetek jobban megérthetik az ügyfeleiket, egyre könnyebben érhetik el őket és hatékonyabban kommunikálhatnak velük, ugyanakkor az ügyfelekkel való kommunikációt egyre nehezebben irányítani. Főleg úgy, hogy a legtöbb cég nem is érti a saját ügyfelei viselkedését.

 

Hirdetés