Meghökkentő számok a 2009-es internetről
Vajon hány darab e-mailt küldtek el 2009-ben?
Vajon hány darab e-mailt küldtek el 2009-ben? Egyáltalán, hány internet-felhasználót regisztráltak, illetve hány weboldal található a neten? Mindezekre és még sok egyéb, a világhálós mindennapokkal összefüggő kérdésre kapunk számszerű válaszokat ezen a weboldalon, ahol több mint egy tucatnyi forrásból gyűjtöttek össze az internet egészére és a tavalyi évre vonatkozó érdekes, sőt olykor kifejezetten meglepő adatokat.
A lista élén egy hihetetlenül nagy szám, 90 billió áll (a 90 után 12 nulla van): ennyi e-mailt küldtek 2009-ben, és tette ezt 1,4 milliárd olyan felhasználó, akinek e-mail hozzáférése volt. 2009-ben százmillióan csatlakoztak az e-mailezők már amúgy is népes táborához, és nekik is szembesülniük kellett azzal a nem túl pozitív fejleménnyel, hogy elektronikus leveleik 81%-a spam volt.
Aki szeret szörfözni, annak volt bőven hová „utaznia”, összesen 234 millió weboldal volt tavaly a világhálón. Az elmúlt esztendőben 81,8 millió .com végződésű domain nevet regisztráltak, 12,3 millió .net végűt, 7,8 milliónyi .org volt, és összességében 76,3 millió ország végződésű domaint adtak ki. Az internet-használók számában (1,73 milliárd fő 2009 szeptemberében) 18 %-os növekedést regisztráltak 2008-hoz képest, és a legtöbben közülük, 738 257 230-an – egyáltalán nem meglepő módon – az ázsiai kontinensen élnek. Amúgy Európának sincs mit szégyenkeznie: kontinensünkön a tavalyi év végén körülbelül 418 millióan interneteztek.
Természetesen a közösségi tevékenységekről és oldalakról is készült számvetés: 126 millió blogot olvashatunk az interneten, 350 millió tagot számlál a Facebook, és közülük minden második felhasználó minden egyes nap bejelentkezik az oldalra. Egy egészen újfajta kommunikáció elterjedésére utal az is, hogy 2009 novemberében naponta 27,3 millió bejegyzés került fel a Twitterre.
Egyre több fénykép és videó kering a neten. Csak néhány adat ezzel kapcsolatban: 30 milliárd fotót töltöttek fel tavaly a Facebookra, a blogokba ágyazott videók 81,9%-a Youtube videó volt, és például egy átlagos amerikai felhasználó hat videót néz meg naponta.
A böngészők piacát 62,7%-os részesedéssel még mindig az Internet Explorer uralja, de jelentős, 24,6%-os szeletet mondhat a magáénak a Firefox, és a harmadik helyre, épp csak megelőzve a Safarit, a Chrome került (4,6%, illetve 4,5%).