A Tesco az időjárásból jósolja meg várható forgalmát
Az áruházlánc saját meteorológiai csoportot foglalkoztat, amelytől azt remélik, hogy az időjárás változásainak előrejelzésével a fogyasztók vásárlási kedvét is fel tudják mérni.
A Daily Mail értesülései szerint a legnagyobb brit hipermarket-lánc által foglalkoztatott időjósok három év alatt készítettek egy szoftvert, amely „minden egyes foknyi hőmérséklet-változást és minden egyes napsütéses órát figyelembe véve” kalkulálja a vásárlói viselkedési minták változásait. A Tesco azt várja a fejlesztéstől, hogy költségcsökkentést tesz lehetővé, s elejét veszi az élelmiszerek megromlásának.
A hipermarketek a grillhúsokat például az alapján rendelik meg, hogy mikor várható a napsütés és a meleg idő, azonban ilyenkor nagy mennyiségű raktárkészlet maradhat a nyakukon, ha hirtelen megváltozik az időjárás, s ezzel együtt a fogyasztói igények is. A Tesco szerint 18 fokos hőmérséklet-változás például megháromszorozza a grillhúsok eladásait, a saláta forgalma pedig 50 százalékkal nő.
„A gyorsan változó időjárás igazi kihívást jelent” – írta Jonathan Church a brit Tesco szóvivője közleményében. „A rendszer sikeresen előre jelezte a hőmérséklet csökkenését július során, amelynek köszönhetően jelentősen megnőtt a kereslet a téli zöldségek és leves-alapanyagok iránt.”
Az áruházlánc azt is reméli az új fejlesztéstől, hogy környezetkímélőbb üzleti működést tesz számukra lehetővé. A szoftver 12 brit kistérség meteorológiai adataiból dolgozik, amelyet az elmúlt három évben gyűjtöttek össze.
Számos brit szupermarketben lépett fel készlethiány múlt hónapban, amikor váratlanul lehűlt az időjárás, s ezt többek között a nemzeti meteorológiai szolgálat, a Met Office sem tudta előre jelezni.