Nem menő az online szerencsejáték és a blogírás, a legtöbb magyar chatel
A netezők egyre nagyobb hányada intézi banki ügyleteit vagy vásárlásáit online, valamint jelentős a neten "tévéző" és "rádiózó" felhasználók aránya is. Míg blogokat 52 százalékuk olvas, meglepően alacsony 9 százalékos kisebbség veszi rá magát arra, hogy blogoljon - derül ki az NRC friss jelentéséből.
A jelentés külön kitér a 14-69 éves korosztály hagyományos tevékenységei (böngészés, emailezés, információszerzés) melletti egyéb lehetőségekre is. A legalább hetente netezők kétharmada használta már a hálót álláskeresésre, pénzügyeit pedig a felhasználók egyharmada intézi online. 2009 első felében a legalább hetente internetezők 65 százaléka próbálta ki: 40 százalékuk kisebb-nagyobb rendszerességgel rendel termékeket vagy szolgáltatásokat. Az aktív internethasználó vásárlók száma így jelenleg meghaladja hazánkban az 1,4 milliót - igaz, csak 18 százalékuk használja bankkártyáját online tranzakciókra. A vásárlás előtt a netezők több mint 90 százaléka használja a hálót információk gyűjtésére vásárlói fórumókról, árösszehasonlító oldalakról vagy éppen a gyártók oldalairól.
© NRC-TNS |
Blogokat a netezők 52 százaléka olvas, saját blogot viszont csak 9 százalékuk vezet. Netes rádiókat a felhasználók 58 százaléka hallgat, a tévézést pedig 31 százalék próbálta már ki. Nagyobb ennél a videómegosztó oldalak jelentősége: alkalmanként a netezők több mint kétharmada látogatja ezeket, 21 százalék pedig már legalább egyszer töltött fel valamilyen videót az internetre.