DigitalFestival programajánló: a legújabb trendektől a Guitar Hero-ig
A reklámszakma számára kiemelt érdeklődésre számot tartó témákból szemezgetnek az április 29-i esemény szervezői.
Rögtön a nyitóelőadásban, az amerikai VML ügynökség, a Y&R globális digitális partnere, mutat be egy olyan webes márkamonitorozó eszközt, amely a véleményvezetők azonosítására és kiválasztására, illetve ökoszisztéma-modellek kiépítésére alkalmas, a promóciós, vírus- és szájreklám-mechanizmusok tervezése, segítése és elemzése céljából.
A SEER® követi az egyes promóciók hatékonyságát, háttérinformációkat gyűjt, és ez alapján lehetővé teszi a promóció során az üzenet átvitelének optimalizációját. Így derülhetett ki például az ügynökség egyik kampányában – amely így aztán háromszor hatékonyabb volt, mint átlagosan más felületeken –, hogy egy Microsoft technológiát reklámozó hirdetést az „ellentábornak” szóló Linux portálon érdemes megjeleníteni. Ez az előadás egyébként a performance marketing címet viselő tematikai blokkban szerepel, amely a megtérülési – return-on-investment (ROI) – alapon futtatott hirdetésekből mutat további esettanulmányokat.
A mérhetőség miatt az internet (és a mobilinternet) egy új marketingkommunikációs lehetőséget nyújt, amivel javarészt az olyan sikeres e-kereskedelmi vagy e-business cégek tudnak igazán élni, mint például a témában előadó Vatera, Bookline vagy IKO New Media.
Egy másik tengerentúli ügynökség is képviselteti magát a digitális fesztiválon: a tavalyi Cannes Reklámfesztivál Grand Prix győztes Big Spaceship alelnöke, Matt Rosenberg fog előadást tartani az úgynevezett „post-advertising” világról. Természetesen szó esik a díjnyertes munkájukról is, az HBO számára készített Voyeur kampányról, amely jó példa a digitális tartalmak szokatlan elhelyezésére és megjelenítésére. Egy New York-i bérház tűzfalára vetítették ki ugyanis azt – a 8 lakást egyszerre mutató – rövidfilmet, ami azt az érzést keltette, mintha hiányozna a ház fala, és az ott lakók életébe pillanthatnánk bele.
A további külföldi előadók között szerepel a Google Inc., a Microsoft CEE, a MySpace és a UPC Broadband. A tavalyi rendezvénnyel ellentétben idén mindkét szervező ügynökség vezetője fellép a konferencián: Fabricius Gábor (Republic) az új divatfogyasztási szokásokról beszél, míg Soós Gergely (neo) egy kreatív-innovációs pro-bono szoftver bemutatóját időzíti a DigitalFestivalra.
A szakmai programsorozat végén szakmai műhelyek segítik az elhangzottak gyakorlati feldolgozását. A körüljárt témák között a digitális zenemarketing, az online média optimális helye és aránya a médiamixben, illetve a digitális kreativitás hazai kerül terítékre. A nap folyamán könnyedebb, szórakoztató programok is helyet kapnak, mint például egy Guitar Hero virtuóz élő bemutatója, Nintendo Wii színpadi párbaj vagy hipervers előadás Kamarás Ivántól. Emellett a tavalyihoz hasonlóan kiállítók mutatják be a legújabb technológiai innovációkat, illetve digitális művészeti kiállítás is látható lesz a helyszínt adó Gödör Klubban.