Az, hogy mi tartozik a személyes információk közé, relatív dolog...
Az, hogy mi tartozik a személyes információk közé, relatív dolog, felfogás kérdése. Manapság azonban elég a teljes nevünk is ahhoz, hogy valaki egy közösségi oldal segítségével ránk találjon az interneten és még több információt gyűjtsön be rólunk, így nem árt az óvatosság! Egy Office dokumentum tartalmazhatja a szerzőjének, illetve az utolsó módosítást végző embernek a nevét, valamint a létrehozó cégének és felettesének a nevét is. Elárulja még a módosítások számát, a létrehozás, a módosítás és a nyomtatás dátumát (ha volt). Ezeket az információkat a fájl tulajdonságaiban, a részletek fülön találjuk meg.
Vista esetében az adatokat rögtön törölhetjük is a fájlból a „Tulajdonságok és személyes adatok eltávolítása” gombbal. A megjelenő ablakban válasszuk „A fájlból eltávolítani kívánt tulajdonságok”-at, majd kattintsunk „Az összes kijelölése” gombra.
Az adatokat persze nemcsak így, hanem a szerkesztőprogramokkal is törölhetjük. Office 2007 esetén nyissuk meg a célfájlt, majd bal oldalt fent az Office gombra kattintva válasszuk az Előkészítés > Dokumentum vizsgálata menüpontot és kattintsunk a Vizsgálat gombra. A szoftver most átnézi a dokumentumot rejtett adatok után kutatva, és ha talál valamit, akkor felkínálja azok törlését.
Találkoztunk már olyan iskolai forma nyomtatványokkal, amelyek tulajdonságaiból kiderült, hogy a fájlokat valójában egy konkurens iskolában hozták létre. Mindezzel csak azt szerettük volna jelezni, hogy érdemes fejben tartani a „személyes információk” meglétét/létezését, hogy elkerüljük az ilyen és hasonló „kellemetlenségeket”.