2009. január. 14. 16:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. január. 14. 16:38 Tech

Színre lépett a Yahoo új vezérigazgatója

Carol Bartz húsz percet szánt a sajtó képviselőire, s igyekezett letenni a névjegyét, mint a keresőcég határozott, magabiztos új vezetője, aki nem fél a kihívásoktól.

Nem rettent meg a feladattól
© Autodesk Inc.
A C|Net értesülései szerint a cégvezető, aki korábban olyan vállalatoknál tevékenykedett, mint az Autodesk és a Sun, igyekezett keménykezűséget és határozottságot sugározni első sajtótájékoztatóján.

Túl sok újdonság nem hangzott el, Bartz hangsúlyozta a Yahoo értékes eszköz-, és alkalmazotti állományát, részvénycsomagjainak előnyeit, s igyekezett kerülni a stratégiai kérdéseket, mint például a keresőmotor értékesítése a Microsoft számára. Ehelyett próbált árnyalt képet festeni a cég jelenlegi helyzetéről, s saját szerepéről a vállalat jövőjét illetően.

A C|Net szerkesztője megjegyezte, egy visszahúzódóbb személyiség igyekezett volna elhárítani a cég további sorsára vonatkozó kérdéseket, Bartz azonban megragadta a lehetőséget, hogy felvázolja a jelenlegi szituációt, s a sajtóban megjelenő vélemények és a valóság kapcsolatát.

„Nem érdemes elrugaszkodott időpontokkal dobálózni, a fenébe is, adjunk a cégnek egy kis időt, hogy lélegzethez jusson” – fogalmazott Bartz a sajtótájékoztatón. „Minden kívülálló látszólag remekül meg tudja mondani, hogy a Yahoo-nak mit kellene, vagy nem kellene tennie.”

Pár perccel később, arra a kérdésre válaszolva, hogy szoftveres háttere hogyan segítheti egy internetes vállalkozás jövőjét, igyekezett eloszlatni a hozzáértésével kapcsolatos kételyeket.

„Nem tudtam semmit az épületek számítógépes tervezéséről, amikor az Autodesknél kezdtem dolgozni és nem ismertem a hardveres kérdéseket, amikor a Sunnál helyezkedtem el” – magyarázta a cégvezetőnő. „Az intellektuális képességeimre hagyatkoztam, s mindkét esetben meg tudtam érteni, hogy melyek a kulcsfontosságú kérdések.”

Charlie Cooper, a C|Net helyszínen tartózkodó szerkesztője szerint Bartz remekül ráérzet, hogy milyen stílusra lesz szükség a cég vezetéséhez, amelynek hírnevét alaposan megtépázta a 2008-as év, melynek során szinte másról sem lehetett hallani, mint a Yahoo és a Microsoft hosszú hónapokon át húzódó fúziós törekvéseiről, amelyek rendre kútbaestek. Bartz Jerry Yangot váltja a vezérigazgatói cégben, érkezésével egyidőben pedig távozik a vállalat eddigi elnöke, Sue Decker, aki a váltást követően lép ki a Yahoo kötelékéből.
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.