WoW: tömeges szabadságolásra számíthatnak a munkahelyek
November 13-ától újabb tömeges szabadságolásra számíthatnak a munkahelyek. Ekkor kerül ugyanis a boltokba a világ számos pontján a világ legsikeresebb online szerepjátékának folytatása. A Wrath of the Lich King egyaránt hoz földrajzi, grafikai és tartalmi újításokat a játékba.
Budapesti bemutató |
A Wrath of the Lich King bemutatója november 12-én kerül megrendezésre a Westend Media Markt üzletében, 22:00 órás programkezdéssel. A szervezők itt tartják meg az első magyar World of Warcraft kosztümversenyt, illetve itt lép fel a Wendigo metálzenekar is. A közös visszaszámlálásra a nyitás kezdetén, éjfélkor kerül sor. |
A november 13-án boltokba kerülő játék számos újdonsággal szolgál. A magas szintű játékosoknak szánt új karakterosztály, nagyobb személyre szabhatóság (beleértve az új hajviseleteket), négy új faj, egy új kontinens (Northrend, ami a játék világának, Azerothnak az északi részén található), illetve egy PvP-zóna, azaz olyan terület, amelyen a játékosok csak egymás ellen küzdhetnek. Ez csak a jéghegy csúcsa azok számára, akik keveset tudnak a WoW világáról. A kiegészítés a játék grafikai motorját is feljavítja majd pár helyen. Kiemelten szerepelnek például a tűzeffektusok, a vízfelületek tükröződései és a kidolgozottabb árnyékok.
A World of Warcraft nemcsak a világ legkedveltebb MMORPG-je (és ugyanakkor a játékipar új trendjének, az online szerepjátékoknak legerősebb zászlóvivője), hanem példaértékű eladásokat generáló PC-játéka is volt (számos fejlesztô szerint a PC-kre már csak MMO-kat érdemes fejleszteni, az akciójátékokat érdemesebb lenne konzolokra átvinni). A WoW 2005-ben és 2006-ban listavezető eladásokat tudhatott magáénak, 2007-ben pedig csak azért került a második helyre, mert saját kiegészítője, a The Burning Crusade tolta le a trónról. Ez a programbővítés a világ leggyorsabban elkelt játéka címet is büszkén viselheti: a kiadásától számított 24 órán belül 2,4 millió példányt adtak el belőle, az első hónapban ez a szám 3,5 millióra nőtt.
Meglepő igény van a virtuális világokra, derül ki a kimutatásokból, méghozzá úgy, hogy a WoW kapcsán sokszor felemlegetett „pénzkeresés”, „dolgoztatás”, „tárgyeladás” és „pénzért karakterfejlesztés” a játékosoknak meglehetősen kis százalékát érinti csak. Az előfizetők többsége tényleg játszani jár össze Azeroth világába, annak a fejlesztőnek pedig alaposan meg kell dolgoznia a sikerért, aki a WoW-ot szeretné ledönteni a trónjáról. Kérdéses viszont, mi várható a következő két évben: az MMO-k között ugyanis csak egyetlen olyan játék van, amely komoly játékosbázist képes újraaktiválni: ez pedig az a Diablo-sorozat, amelyhez a Blizzard 2001 óta hozzá sem ért. A játék harmadik részét akkorra ígérik, „amikorra majd kész lesz”. Ezt a rajongók, a játék hálózati alapját biztosító battle.net fejlesztéseihez kötve, 2009–2010 környékére tippelik.