Vannak azonban esetek, amikor a címlapot vagy sajtófotót retusáló...
Vannak azonban esetek, amikor a címlapot vagy sajtófotót retusáló „Photoshop-művész” néhány hibát vét. A Photoshopdisasters segítségével kigyűjtöttük a legnagyobb bakikat! Íme a tíz (plusz egy bónusz) legnagyobb Photoshop-baki!
Az egyik kedvenc: a többek között a Vanity Fair-ben is megjelent fotót elnézve kiderül, hogy Beyoncé (aki egy remek énekesnő) csodás hangján és szépségén kívül más adottságokkal is rendelkezik: három keze van! Az igazság: a kép két fotóból lett összerakva (ezt szaknyelven kompozitnak hívják), s az eljárás lényege, hogy mindkét fotóról megtartjuk az előnyös részeket, és így készítünk egy „szuper előnyös” fotót. Persze ha rajta hagyunk egy felesleges végtagot, az már gáz…
Kevés a néző egy focimeccsen? Semmi gond – majd a Photoshop megoldja. Arra azonban nem árt figyelni, hogy lehetőleg ne ugyanazt a három embert rakjuk mindenhová a remek „clone stamp” nevű eszköz segítségével, vagy legalább a ruhájukat színezzük át… Mert ez így egy kicsit… hát… feltűnő.
Ha már a focinál tartunk: a futball és a szép lányok ötvözése a biztos siker receptje. Nem lepődünk meg azon sem, hogy minden női modell a végletekig van retusálva (címlaplányok Photoshopban ugyebár…), de ezért mindennek megvan a határa kérem! Annyira azért ne legyen tökéletes egyik modell sem, hogy még köldöke sincs!
Ez történik amikor megszalad a kezünkben az egér, a bőrfelület retusálása közben. Az hagyján, hogy eltüntetjük a pattanásokat, ráncokat és anyajegyeket – de az alsóneműbe beletörölni már igen nagy Photoshop baki!
Ouch! Ez fájhatott – szerencsére csak Photoshopban vágták ketté a modell homlokát – a reklámot készítő grafikusnak szeretettel ajánlunk egy párnapos „az emberi test felépítése” tanfolyamot.
Az egyik örök kedvenc: ha eltüntetjük a modell „husikáját” a csípőjéről, akkor ügyeljünk arra, hogy az árnyékot is hasonlóképpen manipuláljuk – ellenkező esetben ez lesz a végeredmény.
Minden reklámban (vagy címlapon) legyen egy gyerek, egy kutya vagy egy hiányosan (esetleg sehogy sem) öltözött nő - tartja a marketing-mondás. Ha pedig nincs egész gyerek, akkor jó lesz egy félgyerek is – szólhatna a mondás vége, de nem így szól, szerencsére.
Az itt látható címlapból nagy balhé kerekedett anno – Madonna (ugyanis bármilyen meglepő, ez ő lenne a képen, csak „agyonFotosoppolták”) érthető módon nehezményezte, hogy földön kívülit kreáltak belőle. Ki érti ezt? Madonna ráadásul teljesen jól néz ki mindenféle Photoshop nélkül is: csak annyit kellett volna tenniük, hogy lefényképezik, és ráteszik a címlapra. Hát… ők tudják…
Volt már háromkezű énekesnőnk, és manipulált focis fotónk – itt az ideje, egy háromkezű-focis-fotónak is. No komment – a kép magáért beszél, erős végtagtúltengés látható.
A rasszizmusnak ezennel vége! A fotón látható hölgy ékes bizonyítéka annak, hogy mindannyian egyformák vagyunk, legyen a bőrünk fekete avagy fehér – sőt neki egyenesen mindkettő, hiszen ha jobban megfigyeljük, az arca sötét, a hasa pedig fehér. Ez új megvilágításba helyezi a „félvér” fogalmát…
És végül egy bónusz: nagyon fontos, hogy amikor a Liquify tool-lal (ezzel oldják meg, hogy a modellek vékonyabbak legyenek) dolgozunk, és szöcskelábakat készítünk, akkor matematikailag is legyünk korrektek. Azaz: az emberi lábak száma általában kettő láb fejenként, azaz egy ilyen reklámfotóra négy láb szükségeltetik összesen. Hát igen, nem minden a szépség: néha a mennyiség is számít.