Előfizetőik webforgalmát módosítják a szolgáltatók
Egyes amerikai internetszolgáltatók hirdetéseket helyeznek el a hálózatukon keresztül letöltött weboldalakban, derül ki a washingtoni egyetem kutatói által írt tanulmányból.
A washingtoni kutatók annak az esetnek jártak utána, amelyről 2007 júniusában a TechCrunch technikai blog részletesen beszámolt: szerintük a texasi RedMoon szolgáltató a kaliforniai NebuAd rendszerét használva hirdetéseket helyezett el azon weboldalakban, amelyeket előfizetőik akartak megnézni: ezt követően a céget számos támadás is érte, mivel az érintett weboldalaknak természetesen semmilyen kontrolljuk nem volt afelett, hogy milyen hirdetések jelennek meg rajtuk. A NebuAd már nem folytat ilyen jellegű tevékenységet és csak hagyományos online hirdetési praxist folytat, nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a NebuAd sajtóosztálya.
A tanulmány szerzői júliusban és augusztusban 50 ezer számítógépet tesztelve jártak utána hasonló eseteknek és azt fedezték fel, hogy egyes internetszolgáltató cégek a RedMoon-hoz hasonlóan reklámokat helyeznek el a hálózatukon letöltött weboldalakban: felfedezésükről egy San Francisco-i hálózati szimpóziumon számoltak be. A kutatócsoport által írt szoftver azt tesztelte, hogy a washingtoni egyetem szerverén elhelyezett tesztoldal változatlanul jut-e el az internetezők böngészőjébe.
16 esetben az oldalban eredetileg nem szereplő hirdetések jelentek meg, a csoport szerint ez közvetlenül a szolgáltatóknak köszönhető. A tanulmányban említett szolgáltatók között főként kisebbek szerepelnek, mint a Mesa Networks vagy a MetroFi, de érintettnek bizonyult az egyik legnagyobb amerikai szolgáltató, az XO Communications is, akiknek megszólaltatott sajtóképviselője szerint a vizsgálat téves, a hirdetések megjelenése pedig valószínűleg az XO-től vásárolt hálózati kapacitást használó szolgáltatónak köszönhető.