Decembertől fizetős lesz az iwiw
Rövid időre leállították a közösségi portált, mivel az eddig legnagyobb rendszerfejlesztést hajtották végre. A hvg.hu tudósítója szerint egy hónapos türelmi idő után törölnék azokat a felhasználókat, amelyeket nem valós személyek, hanem cégek és egyéb szervezetek hoztak létre.
Az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy mostantól nemcsak természetes személyek, hanem civil kezdeményezések, non-profit és profitorientált cégek is igénybe vegyék a közösségi portált. A tervek szerint az intézményi felhasználók teljesen elkülönült felületen jelennek meg, miközben az egyéni felhasználók megszabadulnak a kéretlen bejelölésektől.
A non-profit szervezetek ingyen, cégek pedig egy 5000 forintos regisztrációs díjon felül havi díjért – 30 forint/fő - vehetik igénybe a szolgáltatást. Ezért cserébe olyan márkaklubbokat hozhatnak létre, amelyek az iWiW lehetőségeit kihasználva tájékoztathatják tagjaikat anélkül, hogy a többieket zavarnák. A cégek fantáziájára van bízva, hogy hogyan használják ki az iWiW adta lehetőségeket. Az eddigi funkciók mellett a cégek számára korlátozás azonban, hogy az ilyen felhasználók nem jelölhetnek be senkit, őket jelölhetik meg ismerősnek a magánszemélyek.
A jelenleg klubszerűen működő felhasználókat egyelőre nem törlik, időt biztosítanak nekik, hogy a számukra kialakított belső felületre "költözzenek” – mondta Szabó Márton. Az iWiW ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: a megújulással azt akarták elkerülni, hogy különféle céges, vállalati felhasználók, szervezetek személyi adatlapokat kitöltve regisztráljanak. Ennek nyomán azonban bármilyen egyesület, vagy hobbicsoport akármekkora tábort összegyűjthet az Iwiwen.
Az új szolgáltatáshoz a Budapesti Olimpia Mozgalom (BOM) és a Nokia már csatlakozott. Staár Beatrix, a BOM marketingvezetője szerint az olimpia megpályázásának és elnyerésének elengedhetetlen feltétele a széleskörű lakossági támogatottság. Az üzleti felhasználók közül először a Nokia lépett. Dankovics Tamás, a Nokia üzletfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a lépést a Nokia internetvállalattá alakulásában stratégiai szempontból tartják fontosnak.
Az iWiW fejlesztői feltehetően legalizálni akarták a céges felhasználókat, de másra is alkalmas lehet a fejlesztés - mondta el lapunknak Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója, aki szerint elképzelhető, hogy a működtetők a rengeteg új ötletet és szolgáltatást nyújtó Web 2.0-ás fejlesztésekhez hasonlót akarnak majd nyújtani. A Facebook és társai nyitottabb, fejlettebb a szolgáltatásokban, ráadásul a fejlesztéseket is jobban támogatják. Jelenleg az iWiW - magyarázza - inkább koncepciójában felel meg a Web 2.0-ás igényeknek, funkcionalitásában még nem. A szakember szerint persze az is oka lehet a váltásnak, hogy az iWiW működtetői teret akarnak adni azoknak a szegmentált csoportoknak, amelyek egyre másra indítják saját közösségi oldalaikat.
Az iWiW-nek jelenleg mintegy hárommillió regisztrált felhasználója, és hetente 2,4 millió egyedi látogatója van és idén átlépik a félmilliárd forintos hirdetési bevételt - mondta Tóthmátyás Tibor, az iWiW másik ügyvezetője. A fejlesztés további nem titkolt célja, hogy a közösségi portál ezáltal megerősítse eredeti funkcióját, hitelességét, és a személyek elkülönüljenek a csoportoktól.