Száz év után vonatra áldoz Nagy-Britannia
Mindössze 2 óra 15 perc alatt teszi meg a 490 kilométeres távot az Eurostar expresszvonat London és Párizs között az új vonalon, amelyen kedden ment végig az első szerelvény.
A szuperexpresszek a francia szakaszon eddig is óránként háromszáz kilométer per órás sebességgel robogtak, de a szigetországi részen lassítottak, mert osztozni kellett a vágányon a London környéki járatokkal. Ezért aztán 5,8 milliárd font közpénzből (220 milliárd forintból) 110 kilométeres új vonalat építettek csak az Eurostarnak egészen a csatorna alatt átvezető alagút kijáratától az új végállomásig, a londoni St Pancras nemzetközi pályaudvarig (eddig a Waterloo állomásra futottak be a vonatok).
Száz éve nem épült új vasútvonal Nagy-Britanniában, ilyen nagyszabású fejlesztésre pedig még nem volt példa. A Kent megyei Dartfordnál 100 millió fontból felépült egy új pályaudvar, az Ebbsfleet International, így rengeteg utasnak nem kell beverekednie magát Londonba, hogy feljusson az Eurostarra, amivel rengeteg időt lehet megtakarítani. A vonalat átvezették a Medway folyón és a Temzén, aztán meg le a föld alá, és a 800 millió fontból megújult St Pancrashoz 11 kilométer hosszú alagúton érkeznek a szerelvények. A menetrend szerinti járatok november 14-től közlekednek. A menetidő nagyjából ugyanannyi, mint a repülőút be- és kiszállással együtt, viszont sűrűbben indulnak járatok, az üzemeltető London Continental Railways (LCR) pedig versenyképes árakat ígér. Erős konkurenciát kap tehát a légi közlekedés, a vasút ráadásul kevésbé környezetszennyező, mint a repülés.
Az LCR arra számít, hogy a közönség hamar meg is kedveli a gyorsabb Eurostar járatokat, amelyek Párizs mellett Lille, Avignon, a francia Disneyland és Brüsszel, a téli síszezonban pedig a francia Alpok felé is indulnak, és a várakozások szerint 2010-re már évi 10 millió utast szállítanak - áll a BBC brit sajtóorgánum honlapján megjelent beszámolóban.