Reklámszerződést kötött a Microsoft a Digg.com-mal
Hároméves szerződést kötött a hírmegosztó Digg oldallal a Microsoft, melynek értelmében a szoftveróriás menedzseli a Digg.com hirdetési felületeinek értékesítését.
A jelenleg a Digg-en futó, szöveg alapú Google reklámok néhány héten belül eltűnnek az oldalról, mely jelentős kiesés a keresővállalatnak a havi 17 millió egyéni látogatóval büszkélkedő cég átpártolásával - írja a theregister.co.uk.
„Ahogyan a Digg olvasótábora nő és egyre eltérőbb embereket hoz össze oldalain, egyre komolyabb reklámértéket képvisel, melyet a Microsoft beszállásával jobban kihasználhatónak érzünk, s az általuk hozzáadott erőforrások nyomán cégünk több energiát tud innovatív fejlesztésekre és a hirdetési infrastruktúra fejlesztésére fordítani” – közölte a bejelentés kapcsán Jay Adelso a Digg vezérigazgatója.
Az új megállapodás a Microsoft tavaly augusztusban kötött reklámszerződésének folytatása lehet, melynek értelmében, azóta ő értékesíti a Facebook közösségi oldal felületeit. A megállapodás pénzügyi hátteréről bővebb tájékoztatást nem adott egyik fél sem.
A Digg jelenlegi hirdetési ügynöksége, a Federal Media továbbra is dolgozik a céggel, de mostantól a Microsofttal is együtt kell működnie.
„Nem titok, hogy a Digg valamilyen értelemben egy vagyontárgy, melyet a Facebookhoz hasonlóan azért láncoltak magukhoz az óriások, mert egyre nagyobb a tétje a köztük zajló játéknak, vagyis hogy ki lesz a csúcsragadozó az online hirdetési piacon” – magyarázza John Battelle, a Federal Media alapító vezérigazgatója.
Ide tartozik, hogy a Microsoft saját PC-játék reklámcége, a Massive Inc. szerződést kötött az egyik legjelentősebb játékfejlesztő céggel az EA-val, mely szerint az öt legnépszerűbb játékban bukkanhatnak fel a hirdetéseik a jövőben. Ezek a Madden NFL 08, a Nascar 08, az NHL 08, a Skate nevű gördeszkás játék és a Tiger Woods PGA Tour 08 golfprogram. A Massive-ot a MS tavaly a Wall Street Journal becslése szerint 200 - 400 millió dollárért kebelezhette be.