Microsoft nem akarja megvenni a Yahoo-t
Befejeződtek a tárgyalások arról, hogy az amerikai Microsoft megvenné a Yahoo ugyancsak amerikai internetes vállalkozást - a hét végén a Wall Street Journal című amerikai üzleti lap ezt egy az állítólagos tárgyalásokhoz igen közeli forrásra hivatkozva közölte.
Pénteken a Yahoo részvényei a Wall Street-en erős tíz százalékkal drágultak az aznapi híresztelés hatására, miszerint a cégbekebelezésről folynak az egyezkedések. A két érintett vállalat mindazonáltal semmit nem közölt ezekről és számos elemző véleménye is az volt, hogy nem könnyen egymáshoz "passzintható" vállalatokról van szó, a Microsoft részben már sikerrel tevékenykedik a Yahoo által birtokolt területeken is. Azt azonban elképzelhetőnek tartják, hogy az online hirdetési vagy netes keresési piacon valamilyen megállapodást hoznak össze. De ezeken a területen sem érnek fel a Google lehetőségeihez, legfeljebb szívesen versenyeznének vele.
Pénteken írta a sajtó, hogy a Microsoft Corp. lépéseket tett a Yahoo Inc. megszerzéséért, a két cég újra megkezdte a tárgyalásokat, hogy összehozzanak "valamit" a rendkívül gyorsan növekvő Google Inc. ellenében. A két vállalat évek óta folytat informális megbeszéléseket, most azonban ennél többről van szó.
A New York Post úgy értesült, hogy a Microsoft már hónapokkal ezelőtt ajánlatot tett, ám a Yahoo visszautasította azt; az 50 milliárd dollárosnak nevezett ügyletről így most folytatódnak a megbeszélések. Tanácsadóként a Goldman Sachs befektetési bankot sejtik a háttérben. A Wall Street Journal arról írt, hogy a két érdekelt cég a tárgyalások kezdeti szakaszában tart az egyesülésről vagy valamiféle összekapcsolódásról. Értékelése szerint a tárgyalások a Google erejét jelzik; az üzlet révén a Microsoft sokkal könnyebben érné el a hirdetőket online üzletágához.
A Google múlt hónapban vette meg 3,1 milliárd dollárért a DoubleClick Inc.-et, ezzel is gyorsítva nyomulását a grafikus hirdetési piacon; az üzletben a Google a Microsoftot és a Yahoo-t gyűrte le.