2006. június. 28. 16:33
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2006. június. 28. 16:40
Tech
Több mint háromszor annyi lett az otthoni Apple-felhasználó
Az Apple számításai szerint 2004-ben Magyarországon csak minden tizedik Apple-vásárló volt otthoni felhasználó, míg a tavaly már minden harmadik vásárló választott otthoni használatra Apple termékeket.
Az iLife szalagja. Mindent bele © Apple |
Az Apple termékek értékesítési volumene több mint 100 százalékkal nőtt Magyarországon az elmúlt évben, ami jelentősen meghaladja az amúgy is igen dinamikus világviszonylatban mért növekedési ütemet. Ez az eredmény egyebek mellett annak a stratégiai döntésnek a következménye , amely szerint az Apple már nem csak a professzionális felhasználókat célozza meg, hanem legújabb termékcsaládjával olyan szórakoztató központtá k í ván válni a digitális életérzés kommunikálásával, mely az otthoni felhasználók életének is részévé válik. A márkának egyébként van még mit behoznia Magyarországon, hiszen a világpiacon 3,5-4 százalékos, hazánkban viszont csak 2,5 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak.
Az iPod 2001-es bevezetése és a digitális zenei világ meghódítása volt az Apple első igazán eredményes lépése, amellyel közelebb került az otthoni felhasználókhoz, és hosszú idő után sikerült felkeltenie a figyelmüket. Ezt követte a kényelmes és egyszerű használat érdekében távirányítóval is ellátott és első osztályú esztétikai megjelenésű iMac majd Mac Mini piacradobása, valamint az iLife ’06 digitális életstílus szoftver bevezetése.
Utóbbi egy viszonylag egyszerűnek tűnő, de nehezen kivitelezhető ötletnek a megvalósítása: Legyen minden egy helyen! Az otthoni felhasználók – mindenféle felmérés tanúsága szerint ugyanis – néhány feladatra használják elsősorban a számítógépeiket. Irodai alkalmazásokat akarnak futtatni rajtuk, szöveget akarnak előállítani és szerkeszteni, digitális képeiket katalogizálni szeretnék, illetve ezeket különbözőképpen fel kívánják dolgozni, fotóalbumokba akarják illeszteni, zenés slide-showkat, prezentációkat kívánnak létrehozni, videót akarnak nézni, esetleg vágni, talán zenét akarnak szerezni, de mindenképpen zenét akarnak hallgatni, s persze szörfözni szeretnének a világhálón, ahol írásban, hangban és képben kommunikálhatnak másokkal, s meg is oszthatják digitális vagyonukat.
Ha egy számítógépen mindezt egy mindent átfogó szoftverbe integrálva kapják meg, amelynek minden eleme össze van csiszolva, ráadásul messzemenőkig figyelembe veszik a fejlesztésnél annak a számítógépnek a paramétereit, amely a programot futtatni fogja, az csak jó lehet – vélekedtek az Apple-nél. A fejlesztés végeredménye mindenesetre egy látványos és jól és könnyen használható megoldás lett.
A kaliforniai Cupertinoból irányított cég termékei iránt sokan kifejezetten lelkesednek, sokra tartják számítógépeik és a hozzájuk tartozó szoftverek minőségét, a trendi megjelenésű és rendkívül ergonomikus eszközeiket. S e közönség az utóbbi időben szélvészsebességgel bővül az iPod zenelejátszók sikerének nyomában kibontakozó érdeklődés eredményeként. Az Apple szakemberei hangsúlyozzák, hogy célközönségük nem ugyan az, mint amelyet a PC-gyártók igyekeznek megnyerni. A digitális életstílus szoftverrel felszerelt iMac, Mac Mini vagy iBook gépek nem kívánnak szinte semmiféle számítástechnikai ismeretet, egyszerűen csak használni kell őket. Persze, fél szemmel azért a hagyományos PC-felhasználókra is sandítanak, hiszen a Mac-ek, amelyek ma szívébe már Intel processzorokat építenek, egy csatolószoftver segítségével Windows operációs rendszert is képesek futtatni, ami azért fontos, hogy a régi PC-s szoftvereket senkinek se kelljen kidobnia, hanem nyugodtan használhatja tovább ezeket Mac gépen is.
Az iLife ’’06 szoftver jelenleg még csak angolul létezik, de állítólag még a nyáron a megjelenik magyar verziója is.
Tech
hvg.hu
2006. január. 12. 14:14
Intel chippel szerelt Mac és iPod-farmer a MacWorld-ön
Tech
hvg.hu
2005. június. 07. 11:49
Az Apple 2006-tól Intel processzorokat épít a Mac számítógépekbe
Tech
hvg.hu
2005. június. 24. 10:40