2005. augusztus. 17. 12:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. augusztus. 17. 12:30 Tech

EA - Nesta Futurelab közös kutatás oktatójátékok fejlesztésére

Az Electronic Arts (EA), az egyik multinacionális, interaktív szórakoztatóipari szoftvereket gyártó cég és a Nesta Futurelab – az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet – közös kutatást indít annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.

Részlet egy interaktív Electronic Arts játékból.
Tanítani akarnak vele
© Electronic Arts
Az Oktatás játékokkal (Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul azzal a céllal, hogy az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával kapcsolatos gyakorlati problémákat, valamint az európai iskolák oktatási tevékenységének jobb kiszolgálásához vezető utat feltérképezze.

A vizsgálat azt igyekszik feltárni, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek-e? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.

A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz, és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.

Annika Small, a Nesta Futurelab ügyvezetője a következőket mondta a projektről: „Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat hasznosan beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv kidolgozása, amelynek alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása. Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni, hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív fogadtatásra számíthatnak.”

Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője ehhez hozzáfűzte: „A gyermekek rengeteget tanulhatnak – és tanulnak már most is – a számítógépes játékokon keresztül. Ezek köztudottan sajátos gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlabbel indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét .”

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.