Az IBM a kis- és középvállalatok piacát ostromolja
Az IBM az utóbbi időben szokatlanul élénk üzleti tevékenységet folytat Magyarországon. Talán meglepő, de az óriáscég piaci terjeszkedésének középpontjában ma már a kis- és középvállalatok állnak. Az okokról Paál Péter, az IBM Magyarország Kft. nemrégiben kinevezett vezérigazgatóját kérdeztük.
Paál Péter, az IBM Magyarország vezérigazgatója. Kis cégek ezreit szeretnék elérni. |
Az IBM előrejelzései szerint Magyarországon is mindinkább teret fog hódítani a követelmény alapú (on demand) informatika. Ez nem csak a közmű jellegű működést, hanem a cégek üzleti folyamatainak a piac követelményeihez igazodó átszervezését, integrálását is jelenti. Az IBM-nek rengeteg nemzetközi illetve helyi tapasztalata és konzultánsa van, így képes helyi iparági megoldásokat is adni. „Főleg azt kell tudnunk – mondja a vezérigazgató – hogy a szükséges tudás hol és milyen formában található meg, s ezeket az ismereteket hogyan juttathatjuk el az ügyfelekhez. Ezért üzleti konzultációval akár egy harmadik fél szoftvereivel, termékeivel létrehozható megoldást is segítünk. De üzleti tevékenységünkben az IT rendszereket kiszolgáló robusztus eszközeinkre is hangsúlyt helyezünk.”
Banknyitás |
Az IBM offenzívájának legutóbbi lépéseként megjelent Magyarországon (Csehországgal és Lengyelországgal egy időben) a vállalat saját lízingcége is. Az IBM Global Financing a hivatalos megfogalmazás szerint a helyi piaci igényeknek megfelelően bővítette ki finanszírozási szolgáltatásait, és helyi szakértőkön keresztül igénybe vehető konstrukciókkal egészítette ki pénzügyi portfólióját. Azaz hasonló szolgáltatásokat nyitott, mint amilyenekre a magyar piacon az autógyártók pénzügyi cégei már jó pár példát mutattak. |
E gondolkodás jegyében a cég nemrégiben elindította ISV Incubator Programját független, hazai szoftverfejlesztők számára. Az IBM budapesti innovációs központjának erőforrásait pályázati alapon azok rendelkezésére bocsátják, akik ki akarják próbálni alkalmazásaikat. Itt olyan éles környezetben tesztelhetnek, amelynek a kiépítése egyébként horribilis összegekbe kerülne, s egy kicsi vagy közepes cégnek aligha volna ilyesmire lehetősége. Mellesleg itt tanítják azoknak a cégeknek a munkatársait is, amelyek IBM technológiával informatikát szolgáltatnak.
Az IBM Magyarországon amúgy is szépszámú partnert von be számos üzleti megmozdulásába. A kis- és közepes vállalatok ugyanis a legritkább esetben fordulnak nemzetközi nagyvállalatokhoz segítségért. De a velük kapcsolatban álló informatikai cégek maguk is elég kicsik ahhoz, hogy jobban átlássák, átérezzék ügyfelek gondjait. Tőlük származnak azok az információk, amelyek alapján az IBM képes a kkv-k igényeire reagálni. Például az IBM így tudta összeállítani az Express Portfolio nevű termékcsomagját, amelyben a kkv-ra szabott hardvereket, szoftvereket és szolgáltatásokat kínál a PC-től kezdve a szervereken át webes megoldásokig. A kis cégek pedig az IBM-mel való kapcsolatnak köszönhetően ma már képesek az ügyfeleiket a fővárosban és vidéken egyaránt önállóan is kiszolgálni. Ezzel a stratégiával a kék óriás (úgy számítja) gyorsan fog előre haladni a törpék földjén is.