Hálózat MTI 2011. szeptember. 28. 18:46

Már néhány vonatjegyből kijön a vonatos wifi havi díja

Javítja a biztonságot, és több csatornán többletbevételt hoz a vasútnak a széles sávú internetszolgáltatás, amelyet nemcsak az utasok használnak, hanem a szolgáltató is - hangzott el egy kerekasztal-beszélgetésen szerdán Budapesten.

A Nokia Siemens Networks által a vasúti hálózati megoldásokról rendezett konferencia keretében tartott beszélgetésen Ungvári Csaba, a GYSEV vezérigazgató-helyettese elmondta: Magyarországon eddig a GYSEV Zrt. a teljes vonalán, míg a MÁV Zrt. az Intercity vonalakon vezette be a szolgáltatást, amely praktikusan azt jelenti, hogy internetezhetnek az utasok a vonaton.

MTI / Szigetváry Zsolt

A szolgáltatás havi díja már néhány utas jegyének az árából finanszírozható - válaszolta arra a kérdésre, hogy miért ingyenes Magyarországon ez a szolgáltatás, szemben Nyugat-Európával, ahol általában fizetős. Tömpe István, a MÁV fejlesztési igazgatója ehhez azt fűzte hozzá, hogy egy évtized múlva valószínűleg az alapszolgáltatás része lesz a vasúti internet.

A vasúti szolgáltató a rendszert használhatja biztonsági célra, például a vonat diagnosztikájának adatai beküldhetők egy központba, és folyamatosan nyomon követhető a vonat. A széles sávú neten lehet mobilon jegyet rendelni és helyet foglalni, illetve hirdetést küldeni a vasúti kocsi információs táblájára. Ez direktben is bevételt hoz a vasútnak - mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks ügyvezető igazgatója.

hvg360 Gergely Zsófia 2025. március. 13. 09:25

Hiába a sóskútiak ellenállása és Orbán Viktor ígérete, elstartolhat az akkufeldolgozó

A sóskútiakat megkerülve a kormányhivataltól megszerezte a helyi akkufeldolgozó üzem elindításához az engedélyt a szlovén Andrada befektetői csoport – derül ki a HVG birtokába került dokumentumból. A Pest Vármegyei Kormányhivatal ugyan szabott feltételeket a határozatában, de a sóskúti polgármester szerint érthetetlen, hogyan tudták kilobbizni az engedélyt úgy, hogy a sóskúti önkormányzatot meg sem kérdezték. Ezért már bírósághoz is fordultak a döntéssel szemben, csakhogy attól tartanak, hogy az engedélyre hivatkozva az Andrada a várható pereskedés ellenére is elindíthatja az akkubizniszt. Egy esetleges haváriahelyzet a sóskútiak szerint nemcsak őket, de akár 100 ezer embert is érinthet, közben a cégnek 2 millió forintos biztosítása van – ami a kormányhivatal szerint elég.