Hálózat hvg.hu 2011. július. 11. 18:31

Owen Hargreaves a YouTube-on tanít

A megkopott fényű csillagok Boris Beckertől Charlie Sheenig a net segítségével próbálnak kétségbeesetten visszakapaszkodni a rivaldafénybe. Inkább kevesebb mint több sikerrel. Az egykori Bayern-sztár, Owen Hargreaves is hisz a YouTube erejében.

Nem kérdés, az internet már sok karriert beindított – a net naponta gyártja le a maga sztárjait. Az internetről a (jobban fizetett) tévébe bekerülni már nem kivételes eset. Az Egyesült Államokat is egy olyan ember vezeti, akinek a választási kampányához nagyrészt az interneten gyűjtötték össze a támogatásokat.

Számtalan letűnt híresség is az internet erejében bízik – jobb híján. Legutóbb például Charlie Sheen csinált kínos sorozatot a YouTube-on.  Valószínűleg maga is rájött, hogy nem aratott nagy sikert, három hónapja be sem lépett, újabb videót nem publikált. 

Az egykori teniszsztár, Boris Becker is vért izzad, hogy ismét megvesse a lábát a tévében, és ehhez az internetet szeretné ugródeszkának használni. 2009 óta működik a Boris-Becker.tv - ami a rendszeres frissítések, a kommentlehetőség és a Facebook ajánlások ellenére is meglehetősen kihaltnak látszik. Az Alexa adata szerint Becker oldala a 456 035. legnépszerűbb szájt, és 832 embernek tetszik – ez a szám kínosan kevés, főleg, ha például Lady Gaga Facebook-oldalán megnézzük, az énekesnőt hányan szeretik (40 295 436). Nem csoda, hogy kevés nézője akad a Becker-tévének: a tartalom lapos, beállított és sokszor szájbarágósan reklámízű.

Owen Hargreaves is próbálkozik a YouTube-on: június 28. óta publikál oktatóanyagokat, gyakorlatokat a videómegosztó oldalon. A három évig tartó a pech-szériát, folyamatos sérüléseket követően az egykori Bayern-játékos mára elveszítette a helyét a Manchester Unitednél. A következő szezonra nincs is szerződése – keserű véget ér az egykori csillogó karrier, ha a focista pusztán a YouTube videókra pazarolja az idejét. Persze még az is lehet, hogy neki sikerül visszatornásznia magát a csúcsra, és a videók csak csak egy jól átgondolt, virtuális álláskeresési stratégia részei.