A háromszoros világbajnok holland versenyző a csapatát tette felelőssé azért, hogy elúszott a dobogós helyezése a Hungaroringen.
A saját csapatához és a kritikusaihoz is kemény szavakat vágott Max Verstappen a 39. Forma–1-es Magyar Nagydíj után, amelynek a harmadik rajthelyről vágott neki, de ahol csak ötödikként ért célba.
A háromszoros világbajnok címvédő és a pontversenyt jelenleg is nagy előnnyel vezető holland a futam során folyamatosan panaszkodott az autójára és kritizálta a Red Bullt többek között a harmadik helyébe került lassú kerékcseréje, valamint a stratégiai döntések miatt, gyakran káromkodva.
Verstappen, aki már amiatt is meglehetősen bosszús volt, hogy a hétvége során nem tudta tartani a lépést a McLarenekkel, a verseny nagy részét azzal töltötte, hogy Lewis Hamiltont (Mercedes) és Charles Leclerc-t (Ferrari) üldözte, és próbálta megelőzni. Mindeközben záporoztak a szidalmai a versenymérnökére, Gianpiero Lambiaséra, aki az idő előrehaladtával egyre keményebben válaszolgatott a hollandnak.
Egy ponton egészen odáig ment, hogy gyerekesnek nevezte a panaszkodását. Verstappen ugyanis a 63. körben újra nekiveselkedett az előzésnek, ám túl későn fékezett az 1-es kanyarban, és egyenesen átvágott Hamilton előtt. A Mercedes és a Red Bull kerekei összeértek, utóbbi hátulja a levegőbe emelkedett. Az autó azután kicsúszott a bukótérbe, de nem sérült meg, a holland folytatni tudta a versenyt, de rádión azt panaszolta a csapatának, hogy az incidens a brit hibája volt, mert fékezés közben irányt váltott. Erre Lambiase azt felelte, nem kezd harcolni a rádión keresztül más csapatokkal. „Hagyjuk, hogy a versenybírók végezzék a dolgukat. Rádión keresztül ez gyerekes, gyerekes” – zárta le a beszélgetést a mérnök.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai pedig úgy látták, hogy a balesetben egyik versenyző sem vétkes nagyobb mértékben a másiknál, így nem büntették meg őket.
Hamilton szerint egyszerű versenybaleset történt, Verstappen szerint azonban a brit hibája volt az ütközés. „Megpróbáltam az előzést, és akkor a féktáv közepén, amikor már teljesen elköteleztem magam a manőver mellett, ő elkezdett jobbra fordulni. Ha én nem kanyarodtam volna fékezés közben, biztos összeütköztünk volna. Aztán egy ponton természetesen blokkoltak a kerekeim, mert még mindig jobbra tartott. Sok szarságot vágtak hozzám amiatt, ami Ausztriában történt, vannak, akik szerint nem volt helyes, amit tettem, bla, bla, bla. De ott csak irányba tettem az autót, aztán egyenesen haladtam tovább. Ma a féktávon (Hamilton) folyamatosan jobbra tartott, amit nem tehetett volna meg.”
Amikor aztán felvetették Verstappennek, hogy a kritikusai szerint túl messzire ment Hamiltonnal szemben és a csapatának szánt rádióüzenetekben, azt felelte:
Mind elmehetnek a francba.”
A holland szerint nem kell bocsánatot kérnie, a csapatnak ennél jobban kell működnie. Azt is mondta, nem érti, miért gondolják egyesek, hogy a rádióban nem lehet szabadszájúnak lenni. „Ez sport. Ha valakinek nem tetszik, maradjon otthon” – jelentette ki.
A szezon, amelyből mostanáig 13 verseny zajlott le, jól indult Verstappennek és a Red Bullnak, de a kezdeti technikai előnyük egyre csökken, a másik versenyzőjük, Sergio Perez pedig a Kínai Nagydíj óta folyamatosan gyengén teljesít. A Hungaroringen az időmérőn dobta el az autóját, így csak a 16. helyről indulhatott, és a hetediken ért célba.
A csapatban komoly feszültséget okozott az azt vezető Christian Horner tavaszi botránya – vele Verstappen apja, korábban szintén az F1-ben versenyző Jos kifejezetten rossz viszonyban van –, amely óta újra és újra felröppennek pletykák Verstappen esetleges távozásáról. A holland 2028 végéig szóló szerződésében állítólag van egy olyan záradék, amely ezt lehetővé tenné, egyelőre azonban nem aktiválhatja, mivel mind az egyéni, mind a konstruktőri vb-pontversenyt ők vezetik. Igaz, az előny egyre csökken: a Magyar Nagydíjon a csapattársa, Oscar Piastri mögött a második helyen befutott Lando Norris már csak 76 pontra van, istállójuk, a McLaren pedig 51-re közelítette meg a Red Bullt.
A leginkább a Mercedes szeretné leszerződtetni Verstappent, amely egyelőre nem jelentette be, hogy a Ferrarihoz távozó Hamilton helyén ki versenyez majd.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.