Új adatok derültek ki Jules Bianchi balesetéről, a francia versenyzőre például közel háromszor akkora erő hatott, mint korábban feltételezték.
Jules Bianchi F1-pilóta halálos balesetéről újabb adatokhoz jutott az Auto Motor und Sport, amelyet most a Telesport idézett.
E szerint a becsapódáskor Bianchi autójára 58,8 G erő hatott, azaz a balesetet akár sérülés nélkül is megúszhatta volna a pilóta, hiszen ennél nagyobb becsapódások is történtek már a futamok alatt. Csakhogy balszerencsés módon Bianchi sisakja éppen a 6,8 tonnás darus kocsi hátának csapódott.
A versenyző fülhallgatójában elhelyezett szenzor mérései szerint fejét ekkor 92 G-s erőhatás érte. Az FIA biztonsági szakértői azonban azóta alapos számításokat végeztek, és kiderítették, hogy ennél valójában jóval magasabb értékről volt szó, 254 G-ről.
„Ez olyan, mintha az autót 48 méteres magasságból dobtuk volna le a földre. Gyűrődő zóna nélkül” – kommentálta a sokkoló adatot a szövetség szakembere, Andy Mellor.
„A becsapódás sebessége 124 km/óra volt, ami már önmagában is magas. Az autó négy méter alatt állt meg, ami viszonylag jó lassulási folyamat – már ha ebben az esetben lehet ilyesmiről beszélni. A gondot az jelentette, hogy a Marussia részben beszorult a darus kocsi alá, ami fentről lefelé a talajnak nyomta azt" - közölte.
"Ez fékként hatott rá, ami még hirtelenebbé tette a lassulást. És pont ezen folyamat közben történt a sisak és a darus kocsi ütközése. Ilyet még korábban soha nem láttunk” – elemezte tovább a balesetet a szakember.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.