Egy lap szerint valami bűzlik a banános sztoriban
Nagy leleplezésről számolt be a Lance című brazil lap, szerintük előre eltervezett kampányelemek is vannak abban, hogy Dani Alves rasszista szurkolót kifigurázó gesztusa világhódító útjára indult.
Egy PR-ügynökség keze van abban, hogy az egész világ a közösségi médián kezdett kiállni a focistákat érő rasszista támadásokkal szemben - állítja a brazil Lance, amelynek cikkét az olasz Gazzetta.it szemlézte.
A sztori vasárnap estére nyúlik vissza, amikor a Villareal csapata fogadta spanyol bajnoki fordulón az FC Barcelonát, és egy szögletrúgásnál egy Villareal-szurkoló a színes bőrű focistáknak címzett rasszista sértésként banánt dobott be a Barcelona brazil játékosa, Dani Alves elé. Alves azonban nem ment panaszkodni a mellette álló partjelzőhöz, hanem meghámozta a banánt és beleevett, majd elvégezte a szögletrúgást.
Hétfőre elárasztották az internetet az Alves mellett kiálló, banánnal pózoló szelfik. Az egyik első közülük barcelonai csapattársa, az ugyancsak brazil Neymar volt, aki kisfiának banános plüssjátékával együtt fotózta le magát, és az Instagramra feltöltött képhez a .#SomosTodosMacacos (mindannyian majmok vagyunk) címkét adta.
A Lance című lap nem állítja, hogy Alves előre eltervezte volna a banánevést, ezt a teóriát annál is bonyolultabb lenne előrángatni, mert a Villareal időközben megtalálta a rasszista szurkolót és örökre kitiltotta a stadionból. Viszont a cikk szerint Neymar már nem spontán állt az ügy mellé, hanem a Ludocca nevű reklámcég előre elkészített antirasszista kampányát indította be.
A Neymarnak is dolgozó PR-cég vezetője, Guga Ketzer azt mondta, hogy a kampány már két hete elő volt készítve, csak az alkalmas pillanatra vártak, hogy elindíthassák, és a Villareal stadionjában történt epizód erre kiváló ürügyet adott. Mára már kaphatók is a boltban a .#SomosTodosMacacos felirató pólók.
Neymart időközben el is kezdték bírálni a PR-kampány miatt, így ugyanis sokak szerint vitatható, hogy őszintén állt-e ki banánnal megdobált csapattársa mellett.
Idén a halálra kerestek legtöbbször a Wikipédián
De ennél azért vidámabb témák is előkerültek Taylor Swifttől kezdve az amerikai politikusokon át, egészen a párizsi olimpiáig a top25-ös listán.