Sebastian Vettel, a Red Bull fenegyereke az Indiai Nagydíj megnyerésével összehozta pályafutása első mesternégyesét és növelte előnyét az összetettben, a futam hőse azonban kétségkívül a 2. helyen leintett Fernando Alonso volt. A Ferrari vb-aspiránsa teljesítette, amit ígért, jól kihasználta a kínálkozó lehetőségeket és a Red Bullok közül legalább Mark Webbert sikerült maga mögé utasítania.
Folytatta nagy sorozatát az Indiai Nagydíjon is Sebastian Vettel, a Red Bull kétszeres világbajnok címvédője, aki a pole pozícióból rajtolva győzött, megcsinálva ezzel pályafutása első mesternégyesét. A szingapúri futam 23. fordulója óta minden kört az élen teljesítő németet Fernando Alonso követte a célban: a Ferrari bajnokaspiránsa a futam hőse volt, idén már sokadszorra teljesített erőn felül, hátránya azonban 6-ról 13 egységre nőtt az immáron 240 ponttal élen álló Vettelhez képest.
Vettel a rajtnál viszonylag egyszerűen őrizte meg az elsőséget, csak a 2. pozícióból induló csapattársnak, Webbernek kínálkozott esélye, de az ausztrál sem vitte túlzásba a próbálkozást. Ettől kezdve a német az előzetes jóslatoknak megfelelően – „ha a rajtnál nem kapjuk el, bottal üthetjük a nyomát” – magabiztosan hajtott a mezőny élén. A 33. körben a Red Bull szerelőgárdája a verseny legjobb idejével, 2,6 másodperc alatt hajtotta végre egyetlen kerékcseréjét, innentől fogva pedig végképp csak egy műszaki vagy vezetői hibában reménykedhettek az üldözők. Ugyan az alacsony hasmagasságú Red Bull az utolsó körökben szikrákat hányt a DRS-zónában, Vettel nem lassult le és magabiztosan repesztett a kockás zászlóig..
„Hihetetlen, hogy tavaly is és idén sikerült megszereznem itt a pole pozíciót és a futamgyőzelmet. Nagyon különleges számomra ez a helyszín, imádom ezt a pályát” – lelkendezett a győztes.
Alonso káprázatos teljesítménnyel végzett a német mögött. Ahogyan ígérte az időmérő után, hamar lelépte a második sorból startoló McLareneket: a kialvó piros lámpák után még nem, a hátsó egyenesben viszont elment Jenson Button és Lewis Hamilton mellett, akik a 4-es kanyarnál visszaelőzték a Ferrarit, de a spanyolnak Hamiltont végül sikerült maga mögé utasítania, a 3. körben pedig, amikor már a DRS-t is használhatta, Buttont is legyűrte a 4-es kanyarnál.
Noha úgy tűnt, hogy Alonso számára a 3. pozíció lehet az elérhető maximum, később változott a helyzet, Webber Red Bullján ugyanis KERS-gondok jelentkeztek, így a spanyol meg tudta közelíteni és a 48. körben meg is előzte az ausztrált. Vettel azonnal reagált a helyzetre, húzott egy leggyorsabb kört és a később szikrázó padlólemez ellenére is befoghatatlan maradt: a hispán klasszis többet aligha tehetett az ügy érdekében, mégis búskomor ábrázattal toppant be a pódiumra, ami jól szemléltette eltökéltségét.
„Pontokat veszítettünk, de számítottunk is erre, mert nem voltunk elég gyorsak. Szerencsére a lehető legkevesebb pontot veszítettük és tudjuk, hogy lesznek még jobb versenyeink. Az egyenesekben elég jók vagyunk, de a kanyarokban nincs meg a szükséges tapadás. Remélhetőleg ezt sikerül orvosolnunk a következő néhány futamon” – értékelt a Ferrari zászlóvivője.
Webber helyzete a verseny végére javult valamicskét, mégis menekülnie kellett Hamilton elől: a brit – aki a 32. körben megejtett kerékcseréje során új kormányt is kapott a McLarenbe – űzte-hajtotta az ausztrált, a dobogóról azonban nem sikerült leszorítania, így végül a 4. helyen futott be. Csapattársa, Button végzett az 5. pozícióban, aki a 25. körben megejtett kerékcseréje után hosszú időre beragadt a kemény keverékű gumikon startoló Romain Grosjean Lotusa mögé, amelytől csak a 37. körben szabadult meg, amikor a francia is kiment kereket cserélni.
A verseny leggyorsabb körét az utolsó fordulóban teljesítő Buttont a másik Ferrari, Felipe Massa követte a célban, akinek gigászi, az egész futamon át tartó csatában sikerült maga mögött tartania Kimi Räikkönen Lotusát. Mivel a finn a brazilnál egy körrel korábban, a 27. fordulóban cserélt tappancsokat, rövid időre sikerült a Ferrari elé kerülnie, a brazil azonban a DRS-zónában visszaelőzte és a végén benzinspóroló üzemmódban kellett őriznie a 6. helyet, amit sikerrel véghez is vitt, de a hajrában már a határon táncolt, így a levezető körben a pálya szélére volt kénytelen parkolni a Ferrarit.
Nico Hülkenberg révén egy Force India ért célba a 8. helyen, míg a pontszerzők zónája Grosjeannal, valamint a Williams versenyzőjével, Bruno Sennával egészült ki. A brazil a hajrában szorította ki a felső házból Nico Rosberg Mercedesét, így a csillagos egylet katasztrofális napot zárt. A 14. helyről startoló Michael Schumacher a rajtnál jobb hátsó defektet kapott, amikor hátulról Jean-Eric Vergne lekoccolta a Toro Rossóval, így már a verseny legelején elszálltak az esélyei, ráadásul később a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt vizsgálat is indult a lekörözött klasszis ellen, aki végül megúszta a büntetést és néhány fordulóval a leintés előtt a boxba gördülve fejezte a futamot.
Nem Schumacheré volt az egyetlen gumidefekt: Sergio Perez, a Sauber tehetsége a 19. körben koccant a másik Toro Rossóval, Daniel Ricciardóval, ami előbb defekthez és kerékcseréhez, majd 3 körrel később az autó sérülései miatt kiálláshoz vezetett. Egy koccanásos eset miatt kapott defektet Pastor Maldonado is: a Williams versenyzője a sauberes Kamui Kobayashival vívott a 31. körben, amikor a japán – aki hátulról Senna szorongatott – eltalálta az autóját. Kobayashi végül a 14., míg a venezuelai a 16. pozícióban zárta a viadalt.
Az Indiai Nagydíj végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 60 kör, 1:31:10.744 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | + 9.4 |
3. | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | +13.2 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +13.9 |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +26.2 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | +44.6 |
7. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | +45.2 |
8. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +54.9 |
9. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +56.1 |
10. | Bruno Senna | Williams-Renault | +74.9 |
11. | Nico Rosberg | Mercedes | +1:21,6 |
12. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | +1:22,8 |
13. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | +1:26,0 |
14. | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | +1:26,4 |
15. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +1 kör |
16. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | +1 kör |
17. | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | +1 kör |
18. | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | +1 kör |
19. | Charles Pic | Marussia-Cosworth | +1 kör |
20. | Timo Glock | Marussia-Cosworth | +2 kör |
21. | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | +2 kör |
22. | Michael Schumacher | Mercedes | +5 kör |
|
|
|
|
Nem értek célba: | |||
|
|
|
|
| Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 20. kör Fékhiba, kicsúszás |
| Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 42. kör, Műszaki hiba |
A NOB kicseréli a kopott olimpiai érmeket
Több mint száz sérült érmet már eddig is becseréltek az elégedetlen sportolóknak.