Nem hozott érdemi változást az erőviszonyokban a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj utolsó szabadedzése a nyitónapi tréningekhez képest: az egyórás tréning végén ismét Sebastian Vettel neve díszelgett az eredménylista élén, a Red Bull ászát pedig Lewis Hamilton és Fernando Alonso révén ismét egy McLaren és egy Ferrari követte.
Az utóbbi hetek nehézségei után a városállam utcáin kirobbanó teljesítményt nyújtó vb-címvédő pénteki legjobb eredményén közel 4 tizedet javítva 1:47,947-es idővel zárt az élen a szürkületben induló, villanyfény mellett befejeződő gyakorláson. A német egy ízben nem a megszokott ívben hajtott be a boxutcába, amivel halálra rémített néhány ott portyázó fotóst.
Az 1-es rajtszámú Red Bull előnye nagyjából ugyanannyi volt, mint a nyitónapon: akárcsak az első edzésnap második gyakorlásán, ezúttal is 0,3 másodpercet vert a mögötte záró McLarenre, Hamiltonra, míg a 3. pozícióba feliratkozó vb-éllovasnál, Alonsónál 0,6 másodperccel repesztett jobb kört.
Az éltrió mögött a Force India újfent meggyőzően teljesítő versenyzője, Nico Hülkenberg zárt, akinek csapattársa, Paul Di Resta is bekerült a legjobb tíz közé: a skótok reménysége a 8. helyet csípte meg. A silverstone-i egylet párosa a nyitónapi edzések után a Lotus versenyképességére panaszkodó, ezúttal mégis javuló teljesítményt nyújtó Kimi Räikkönent, valamint a Ferrari brazilját, Felipe Massát fogta közre az eredménylistán.
Bekerült a felső házba az új kipufogó-rendszert tovább finomítható Mercedes-tandem is: Nico Rosberg a 8. időt autózta, míg Michael Schumacher a 10. helyre iratkozott fel. A csillagosok párosa – akik a tréning során a csapatrádió rossz vételére hivatkozva új rádiófrekvencia használatát kérték az együttestől – közé a Williams versenyzője, Bruno Senna férkőzött be.
Nem mindenki számára alakult problémamentesen az egyórás edzés, a tribün alatti szakasz szalagkorlátja Sergio Pereznek és Mark Webbernek is komoly gondot okozott. Előbb a Sauber tehetsége csapta oda az autóját, s bár továbbment, az eset után hosszadalmas szerelésre kényszerültek a svájci egylet munkatársai, míg a Red Bull ausztrálja hasonlóan járt, aminek defekt és a hátsó futómű kisebb sérülése lett a vége.
A legrosszabbul Vitalij Petrov járt: a Caterham orosz versenyzője másfél perccel a leintés előtt a 21-es kanyarnál koccolta le a falat, az eset következtében eltört a CT01-es hátsó felfüggesztése és a pilóta a boxutca bejáratánál parkolta le az autót. Mivel a zöld-sárga gép rendkívül zavaró helyre került, piros zászló lépett életbe és az edzést már nem is indították újra, ami több versenyző számára hatványozottan rosszul jött: többen is ekkor akarták megfutni kvalifikációs szimulációjuk ’legélesebb’ körét.
A hátsó régióban egyébként folytatódott a Marussia váratlan menetelése: a sereghajtók között egész évben küszködő különítmény részéről ezúttal a 19. pozícióban záró Charles Pic verte a Caterhameket, de a csapat nem egészen lehet elégedett. Az együttes zászlóvivőjének számító Timo Glock alatt félidő magasságában a 20-as kanyarnál megadta magát a versenygép.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:47.947 |
| 15 kör |
2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:48.272 | + 0.325 | 15 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:48.623 | + 0.676 | 11 |
4. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:48.859 | + 0.912 | 16 |
5. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:48.865 | + 0.918 | 17 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | 1:49.458 | + 1.511 | 13 |
7. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:49.684 | + 1.737 | 15 |
8. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:49.699 | + 1.752 | 16 |
9. | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:49.715 | + 1.768 | 14 |
10. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:49.981 | + 2.034 | 14 |
11. | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:50.110 | + 2.163 | 12 |
12. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:50.524 | + 2.577 | 10 |
13. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:50.664 | + 2.717 | 16 |
14. | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:50.777 | + 2.830 | 15 |
15. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:50.840 | + 2.893 | 15 |
16. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:51.012 | + 3.065 | 15 |
17. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:51.059 | + 3.112 | 17 |
18. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:51.272 | + 3.325 | 10 |
19. | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:52.290 | + 4.343 | 16 |
20. | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:53.781 | + 5.834 | 12 |
21. | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:54.326 | + 6.379 | 14 |
22. | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:54.421 | + 6.474 | 14 |
23. | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:54.630 | + 6.683 | 9 |
24. | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:54.875 | + 6.928 | 14 |
Úszóelnök: Sokadszorra alázzák meg Virth Balázst
Wladár Sándor szerint az, ahogyan Milák Kristóf korábbi edzőjével bánnak, egyenesen történelemhamisítás. Úgy fogalmazott: „fekélyes a seb, és egyre mélyül. Hosszú időt igényel a gyógykezelése”.