A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy a szeptemberi Olasz Nagydíjon a megszokottól eltérően két olyan szakasz is lesz, ahol a pilóták kinyithatják az autó állítható hátsó szárnyait.
A FIA eldöntötte, hogy a szeptember 11-i Olasz Nagydíjon is két DRS-zóna lesz majd, mint a 2011-es Európa Nagydíjon és a Kanadai Nagydíjon. A többi tíz futamon a pilóták csak egyetlen szakaszon használhatták az autó hátsó, állítható szárnyait.
Az újdonság, hogy míg Valenciában és Montrealban csak az első zóna előtt mérték le a két autó közötti távolságot - és ilyen értelemben a két DRS-zóna nem volt független egymástól -, Monzában már minkét szakasz előtt ellenőrzik az autók közti különbséget.
Az első DRS-szakasz a célegyenesben lesz, a Parabolica kanyar (8-as kanyar) után, a következő pedig a második Lesmo-kanyar után, egészen az Ascari-sikánig. A második érzékelő pont a két jobbos Lesmo-kanyar között lesz felállítva.
Az előzések érdekében kifejlesztett DRS-rendszer idei bevezetése óta a szurkolók és a pilóták körében is egyre népszerűbb, mert valóban látványosabbá tette a versenyeket, és visszahozta az előzéseket, így az izgalmakat a futamokon.
A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.