A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli bejelentette, hogy új összetételű és kevésbé kopó kemény gumit vet be a Spanyol Nagydíjon.
A cég már egy ideje kísérletezik a "szuper kemény" gumikkal, amit a Malajziai és Török Nagydíjak szabadedzésein ki is próbáltattak a Forma-1-es csapatokkal. Ezek alapján kiderült, hogy ezek a gumik három-négy körrel tovább bírják az eddigieknél, a további munka során pedig igyekeznek majd növelni ezt az ellenállóságot.
"Már a szezon elejétől azt hangoztattuk, hogy ha ez a sport előnyére válik, tudjuk és fogjuk fejleszteni a gumikat - mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. - Viszont a következő , barcelonai futam lesz az első alkalom, amikor ezt meg is tudjuk mutatni."
"Az új gumit különleges teszteknek vetettük alá, ahol azt tapasztaltuk, hogy a kopás mennyisége csökkent. Az eredeti kemény gumihoz képet ugyan nem léptünk előre óriásit, de nőni fog a puha és a kemény gumik közti különbség. Ez még érdekesebbé teszi majd a versenyeket, módosulnak a csapatstratégiák."
A Török Nagydíjon a négy kiállásos taktika bizonyult a legjobbnak, amit különösen a Ferrari - és annak elnöke, Luca di Montezemolo - bírált a legkeményebben, mondván, ennyi megszakítással már nehezen követhetők a versenyek.
Hembery szerint Spanyolországban az új gumiknak köszönhetően nem lesz szükség három kiállásnál többre. "Tény, hogy Barcelonában eleve hosszabb ideig tart egy boxutcai kiálló a be- és kihajtások miatt, de ez már egy másik probléma."
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.