"Simán lehetnék Kubica apja is"
Robert Kubica napjaink egyik legnagyobb Forma-1-es neve, nem véletlenül került a Renault csapatába és feni rá fogát a Ferrari. De mögötte (mellette) is ott áll egy szürke eminenciás, aki nélkül valószínűleg nem érhetett volna el ennyit. Kubica menedzseréve, az olasz Daniel Morellivel beszélgettünk.
Az első, felettébb kézenfekvő kérdés: hogyan lesz valakiből Forma-1-es pilótamenedzser?
– Ehhez nincs semmiféle iskola, nincsenek általános szabályok. Szerintem ahány menedzser, annyi féle életút tartozik hozzá. Nálam úgy alakult, hogy bekerültem dolgozni egy csapatba. Itt elég jól összecimboráltam az egyik versenyzővel, és amikor ez a pilóta, Pedro Diniz csapatot váltott, ő kért meg, hogy legyek a menedzsere, amit el is vállaltam. Ekkor kezdtem el a barrikád másik oldalán dolgozni. Ez 6 éven át tartott, és amikor 2000-ben Diniz úgy döntött, hogy visszavonul a Saubertől, én egy fiatal pilótákra figyelő programba fogtam bele, amit Alain Prosttal csináltam - az volt a Prost Junior Team. 2001-től tehát fiatal tehetségek felkutatása és pályára állítása lett a feladatom. Közöttük volt Robert is. Hamar kiderült, hogy ő a legtehetségesebb, évről évre hihetetlen lépésekben haladt előre. 2005-ben értünk vissza a Forma-1-be, amikor aláírtunk a BMW-Sauberhez mint tesztpilóta.
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este hattól a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.