Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál pilótája rajt-cél győzelmet aratott Monacóban csapattársa, Sebastian Vettel előtt.
Webber rajt-cél győzelmet aratott a miniállamban; mögötte csapattársa, a német Sebastian Vettel lett a második és a lengyel Robert Kubica (Renault) a harmadik. Az ausztrál pilóta, aki egy hete Barcelonában is nyert, idei második, pályafutása negyedik futamgyőzelmét könyvelhette el.
A monacói GP-n már közvetlenül a rajt után kiesett a címvédő, s az eddigi éllovas brit Jenson Button (McLaren), aki ezzel lecsúszott a negyedik helyre a pontversenyben. A spanyol Fernando Alonso (Ferrari), aki szombati edzésbalesete miatt a boxutcából rajtolt, elképesztő előzésekkel végül a hetedik helyen fejezte be a talán legklasszikusabb F1-es versenyt.
A hétszeres világbajnok német Michael Schumacher (Mercedes) a hatodik helyen zárt. A rajt után Vettel megelőzte Kubicát, és felzárkózott Webber mögé, a hátsó sorokban azonban a német Nico Hülkenberg (Williams) az alagútban megcsúszott, a falnak vágódott, és míg a roncsokat eltakarították, beküldték a biztonsági autót. A Safety Car még a pályán volt, amikor Button autója meghibásodott, és a pilóta számára ezzel befejeződött a monacói kaland.
A biztonsági autó a hetedik körben hagyta el a pályát: az élen Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton és a remekül rajtoló Rubens Barrichello (Williams) robogott. A 15. körben változatlan volt a helyzet az élen, Alonso viszont pazar előzésekkel felküzdötte magát a 16. pozícióba. A 18-20. körben megkezdődtek a kerékcserék: Barrichello, Massa és Schumacher is a boxutcában járt.
Webber a 23. körben látogatott ki a boxba, és megtartotta első helyét, miközben Alonso már a nyolcadik (!) volt. A harmincadik körben - még 38 volt hátra - lezajlottak a kerékcserék, az élen Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton és Alonso (!) volt a sorrend. A 32. körben Barrichello autójának bal hátsó kereke defektes lett, a védőkorlátnak csapódott, s amíg az összetört gépet elvontatták, újra beküldték a Safety Cart. A biztonsági autó a 34. körben ment le a versenypályáról.
A 44. körben harmadszor - ezúttal két körre - beküldték a biztonsági autót, mert a harmadik kanyarban az úttesten váratlanul kinyílt az egyik csatornafedél. Tíz körrel a zárás előtt változatlan volt a helyzet az élen, Webber magabiztosan robogott az első helyen, mögötte pedig Vettel, Kubica, Massa, Hamilton és Alonso következett.
Három körrel a zárás előtt Trulli átgázolt Chandokon és negyedszer is beküldték a Safety Cart, amely csak pár száz méterrel a cél előtt ment le a pályáról, de ez is elég volt Schumachernek, hogy szemtelenül megelőzze Alonsót, így a hétszeres világbajnok végül a hatodik lett. Akcióját vizsgálja a versenybíróság.
FORMA-1, 2010-ES SZEZON, MONACÓI NAGYDÍJ (78 KÖR) |
1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull Racing) 2. Sebastian Vettel (német, Red Bull Racing) 3. Robert Kubica (lenygel, Renault) 4. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 5. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 6. Michael Schumacher (német, Mercedes GP) 7. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 8. Nico Rosberg (német, Mercedes GP) 9. Adrian Sutil (német, Force India) 10. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 11. Sebastian Buemi (svájci, Toro Rosso) 12. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 13. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 14. Karun Chandhok (indiai, Hispania Racing Team) 15. Jarno Trulli (olasz, Lotus)
Nem ért célba: 16. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) 17. Bruno Senna (brazil, Hispania Racing Team) 18. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 19. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 20. Lucas Di Grassi (brazil, Virgin) 21. Timo Glock (német, Virgin) 22. Pedro De La Rosa (spanyol, Sauber) 23. Jenson Button (brit, McLaren) 24. Nico Hülkenberg (német, Williams) |
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.