Új pontrendszerről és üzemanyagszabályokról eddig is lehetett tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most nyilvánosságra hozta az új szabályokat.
1. Pontrendszer – a legszembetűnőbb változtatás talán az, hogy ezentúl a célba érő első tíz autó kap pontokat, az elosztás pedig 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Ez annyit jelent, hogy egy győzelem értéke jóval nagyobb lesz az eddiginél.
2. Üzemanyag – 2010-ben nem lehet tankolni a futam ideje alatt, csak előtte. A csapatoknak mindvégig titokban kell tartaniuk, pontosan mennyi üzemanyagot használnak fel.
4. Gumik – a tíz leggyorsabb autónak ugyanazzal a szett gumival kell elrajtolnia a futamon, amelyikkel a kvalifikációt befejezte. A csapatok semmiféle gépi segítséget nem használhatnak a kerékcserék során. Egy pilóta egy hétvégén 11 gumiszettet használhat fel, ebből négy lehet interediate, három pedig vizes szett.
5. Motor – akárcsak tavaly, idén is nyolc motort használhatnak el a csapatok a szezon során (19 futam). Ha ennél egyel többet használ fel, tízhelyes rajtbüntetést kap. Ha kettővel, előre megkapja a tízhelyes rajtbüntetést a következő futamra is.
6. Teszttilalom – a szezon közti teszttilalom ugyan marad, de a csapatoknak lehetősége van egynapos tesztre abban az esetben, ha a régi pilóta nem vethető be) sérülés, gyenge teljesítmény), illetve az új pilóta már két éve nem versenyzett a Forma-1-ben. A teszt helye egy semleges versenypálya lehet.
7. Motorszállítók – megakadályozandó, hogy valamelyik motorgyártó domináljon, 2010-től egy motorszállító maximum három istállót láthat el motorokkal.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.