2008. május. 11. 15:00 Vincze Szabolcs Utolsó frissítés: 2008. május. 12. 10:38 Sport

Forma-1: Massa zsinórban harmadszor győzött Isztambulban

Felipe Massát, a Ferrari brazil pilótáját intették le elsőnek a Forma-1 idei sorozatának Török Nagydíján. Így azon felül, hogy riválisaival szemben újabb értékes pontokat szerzett a felzárkózás érdekében, zsinórban harmadszor nyert Isztambulban. Ezzel az eredményével "török szultánná", azaz a pálya egyeduralkodójává avanzsált.


Felipe Massa győzelméhez kétség sem férhetett
© MTI/EPA
A rajtot követően Felipe Massa (Ferrari) az élen maradt és Lewis Hamilton (MCLaren) is megőrizte a második pozíciót. A lengyel Robert Kubica ugyanakkor bejött a harmadik helyre, a pehelykönnyű autóval kezdő Fernando Alonso pedig Kimi Räikkönen elé, aki viszont nagyon elkönnyelműsködte a rajtot.

Honfitársa, Heikki Kovalainen versenye sem indult jól, mert nemcsak visszaesett, de a boxba is kihajtott mind a négy kerekét kicseréltetni (egy észrevétlen ún. lassú defekt miatt), és leghátulról kellett felzárkóznia. Nem maradt el a futamnyitó karambol sem, ezúttal Giancarlo Fisichella (Force India) vette be rosszul az első kanyart és hajtott rá Kazuki Nakadzsimára (Williams-Toyota), így végleg ki is szálhatott az összetört autóból.

Ahogy kiment a safety car, Räikkönen szinte azonnal visszaelőzte Alonsót, az élen álló Massa-Hamilton duó pedig egyre jobban elszakadt a mezőnytől. A brazil pilóta nem csak a pontok miatt akart nyerni, hiszen diadalával már zsinórban harmadszor állhatott volna a dobogó legfelső fokára Isztambulban.

Az első bokszhullám után az élbolyban annyit változott csak a felállás, hogy a Ferrari finn pilótája meg tudta előzni Kubicát, így feljött a harmadik helyre, Hamilton viszont nagyon ráment az első helyen autózó, ám érezhetően lassuló Massára, és a levegőben volt az előzés. A 23. kör végén ezt meg is tette, és egy egészségesen agresszív, ugyanakkor nagyon szemfüles manőverrel átvette a vezetést egy jobb kanyar belső ívén.

Ezután körönkén hajszál híján egy másodpercet vert a brazilra - igaz, könnyű autóval. A harmadik helyen autózó Räikkönen ugyanakkor nem tudott felzárkozni kettejükhöz, igaz, Kubica sem tudott mit kezdeni vele, és maradt a negyedik pozícióban. Mindenki arra várt, hogy Hamilton mikor áll ki végre a bokszba, illetve milyen helyre tud majd visszajönni. Huszonhat körrel a vége előtt a brit be is állt, de mivel a kemény kereket tették fel neki, biztossá vált, hogy még egyszer ki kell majd állnia a verseny során.

A McLaren pilótája csak harmadik helyre jött vissza, a két Ferrari így viszont az élre ugrott. Érdekes volt mindenközben nézni, hogy míg Hamilton a Ferrarikkal, Kovalainen a Jarno Trulli vezette Toyotával viaskodott. Kölcsönös előzések végén azonban a finn jött ki győztesen a csatából, mint ez várható is volt.

Räikkönen vagy Hamilton? (Oldaltörés)

Szavazás box
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?



Massa bokszkiállása után csapattársa, Kimi Räikkönen került az élre, azonban ahhoz képest, hogy könnyű autóval mehetett, nem tudott kilőni és Hamilton a nyakán maradt. Massa győzelméhez az utolsó körökben már kétség sem férhetett,  az egész versenyen magabiztosan és kiegyensúlyozottan autózott. A kérdés inkább az volt, hogy ki kerül ki győztesen a Räikkönen-Hamilton párharcból. 

Tizenhárom körrel a vége előtt kiélezetté vált kettejük küzdelme, és Hamilton előnye ekkor másfél másodperc volt. A végére a finn láthatóan gyorsabb volt az előtte autózó britnél, és sorozatban a verseny leggyorsabb köreit futotta. Ez azonban nem volt elég, már kevés volt az idő, így a Ferrarinak meg kellett elégednie az első hely mellett a harmadikkal.

Massa zsinórban harmadszor nyerte meg a Török Nagydíjat, így új címet zsebelhetett be ("török szultán"), mögötte Hamilton és Räikkönen érkezett célba. Alonso hatodik helyre hozta be a gyengélkedő Renault-t, Rubens Barrichello (Honda) ugyanakkor Isztambulban autózta 257-dik versenyét, ezzel átvette a vezetést az örökranglistán Ricardo Patrese előtt.

FORMA-1, TÖRÖK NAGYDÍJ, ISZTAMBUL (58 KÖR, 309,396 KM)
1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1 ó 26:49.451
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) + 3.779 mp.
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) + 4.271 mp.
4. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) + 21.945 mp.
5. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) + 38.741 mp.
6. Fernando Alonso (spanyol, Renault) + 53.724 mp.
7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) + 1:04.229 p.
8. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) + 1:11.406 p.
9. David Coulthard (brit, Red Bull) + 1:15.270 p.
10. Jarno Trulli (olasz, Toyota) + 1:16.344 p.
11. Jenson Button (brit, Honda) + 1 kör
12. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) + 1 kör
13. Timo Glock (német, Toyota) + 1 kör
14. Rubens Barrichello (brazil, Honda) + 1 kör
15. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) + 1 kör
16. Adrian Sutil (német, Force India) + 1 kör
17. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) + 1 kör

Nem értek célba:
18. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 25. kör
19. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams-Toyota) 1. kör
20. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 1. kör

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (PILÓTÁK):
1. Kimi Räikkönen (Ferrari) 35 pont
2. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 28 pont
3. Felipe Massa (Ferrari) 28 pont
4. Robert Kubica (BMW Sauber) 24 pont
5. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 20 pont
6. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 14 pont
7. Mark Webber (Red Bull) 10 pont
8. Fernando Alonso (Renault) 9 pont
9. Jarno Trulli (Toyota) 9 pont
10. Nico Rosberg (Wiliams-Toyota) 8 pont
11. Nakadzsima Kazuki (Williams-Toyota) 5 pont
12. Jenson Button (Honda) 3 pont
13. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 2 pont

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (KONSTRUKTŐRÖK):
1. Ferrari 63 pont
2. BMW Sauber 44 pont
3. McLaren-Mercedes 42 pont
4. Williams-Toyota 13 pont
5. Red Bull 10 pont
6. Renault 9 pont
7. Toyota 9 pont
8. Honda 3 pont
9. Toro Rosso 2 pont


















































párizsi olimpia 2024

Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába

Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.