Úgy látszik, hogy a hazai nagydíján finoman szólva is túlmotivált orosznak nem sikerült túl jól a Helmut Markóval előre beígért "egyeztetős, kibeszélős" megbeszélése.
Elképesztő hír jelent meg a BBC-n: a forma1-es Red Bull a múlt hétvégén, az orosz nagydíj startja után előidézett balesete miatt kirúgra Danyiil Kvjatot!
A dupla ütközés amit az orosz versenyző túlzott agresszivitása okozott - és az istálló korábbi pilótájának, a négyszeres világbajnok Vettelnek a kiesését jelentette - úgy látszik, már nem volt kimagyarázható. Kvyat a döntés értelmében helyet cserél a fiókcsapat Toro Rossónál második éve villogó Max Verstappennel. Így a következő, spanyolországi futamon az orosz Carlos Sainz, a holland Daniel Ricciardo csapattársaként folytatja a szezont.
Az nem állítjuk, hogy ezzel a Red Bull ismét kettétörte egy pilótája karrierjét (mint tette azt korábban lényegében Speed, Klien, Bourdais, Buemi és Alguersuari esetében is), a lefokozás azonban biztosan nem segíti az orosz jövőbeli esélyeit. Az ominózus rajt utáni csetepaté így nézett ki a nézőtérről:
A motorsport.com szerdán este még azt valószínűsítette, hogy Kvjatot a csapata csak figyelmeztetésben részesíti, valamint esetleg kilátásba helyezik számára, hogy ha a követkető, barcelonai futamon is problémák lesznek vele, úgy az autóját Max Verstappennek adják oda. Érdemes visszaidézni: Kvjat Kínában is majdnem kiütötte Vettelt, aki akkor - kivédve a csattanást - a csapattársát, Räikkönent találta el, és így az ő versenyét tette tönkre, de ezta manővert a Red Bull még helyesnek, szemfülesnek és jogosnak találta.
Tényleg? |
A váltás hírére már többen is reagáltak, a legőszintébben eddig valószínűleg Jason Button fogta meg a témát, aki azt írta a Twitteren: „Tényleg? Egy rossz verseny, és Kvyat ejtve van? Mi a helyzet a dobogóval az előző futamról?” |
Az oroszországi ütközésük azonban Vettelnek is jobban fájt - ahogy az alábbi videón látható, csak kisípolható szóhasználattal vette tudomásul az esetet.
Az ügy pikantériája, hogy a 2014 óta a csapat alkalmazásában álló (és éppen Vettel Ferrarihoz szerződésével a fiókcsapattól a Red Bullhoz átültetett) orosz pilóta manőverét bár Lauda, Alesi és Brunlde is katasztrofálisan rossznak minősítette több egykori versenyző, de a versenybírók sem látták egyértelműen szándékosnak, "butának" vagy veszélyesnek. Annyira legalábbis utóbbiak biztosan nem, mint pár évvel korábban (2012-ben), Spaban, Grosjean manőverét, aki a start után, egy szintén túlizgult manőverével idézett elő komoly balesetet. A francia akkor egy futamos eltiltást kapott - Kvyjat megmozdulásai viszont csupán egy, a verseny alatt letöltött, 10 másodperces Stop and Go büktetést, valamint 3 büntetőpontot eredményeztek.
A már érkezésekor a széria új üdvöskéjeként kezelt Verstappen ma reggel a Red Bull főhadiszálllására utazott, hogy a jövő hét végi futamra elkészüljön az új ülése. A barcelónai futam azonban nem csak azért lesz érdekes, mert a hollandnak egyszeriben át kellene állnia a Ferrari motoros Toro Rossoról a Renault motoros Red Bullra, hanem azért is, mert Verstappen éppen az agresszív manővereiről - és a nagy kockázatot rejtő előzéseiről ismert. Az sem véletlen, hogy jelenleg neki van a legtöbb böntetőpontja a mezőnyben - igaz, mind a 8-at még tavaly szedte össze.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.