Shake life-style.hu 2011. június. 22. 19:17

A KLM bioüzemannyaggal működő járatokat indít Amszterdam és Párizs között

„a KLM ismét megmutatja, hogy szerepet vállal a biokerozin fejlesztésében “, nyilatkozta Camiel Eurlings...

„a KLM ismét megmutatja, hogy szerepet vállal a biokerozin fejlesztésében “, nyilatkozta Camiel Eurlings, vezérigazgató. ”2009 novemberében bemutattuk, hogy a biokerozin felhasználásával történő repülés technikailag lehetséges. Most, másfél évvel az első Camelina felhasználásával történő repülésbemutatásunkat követően, bizonyításául egy újabb szakasz következik. Hamarosan engedélyezetté válik a bioüzemanyaggal történő légi utasforgalom bonyolítása. Különösen büszke vagyok arra, hogy bejelenthetem, hogy a KLM ezt a jelentős lépést szeptemberben megteszi. “.

A gépek használt főzőolajból készült bioüzemanyaggal fognak működni. A KLM nyitott arra, hogy különféle nyersanyagokat használjon fel a végső termékhez, mindaddig, amíg azok megfelelnek a fenntarthatósági feltételeknek, beleértve a CO2 kibocsátás jelentős csökkentését és a biodiverzitásra és élelmiszer készletre gyakorolt minimális negatív hatást. A KLM által használt bármely bioüzemanyagnak technikai tulajdonságait tekintve pontosan egyeznie kell a hagyományos kerozinnal, továbbá módosítás nélkül meg kell felelnie a repülőgép motorok és az infrastruktúra követelményeinek.

KLM

Az üzemanyagot a Dynamic Fuels gyártja, és a KLM, a North Sea Group és a Spring Associates által 2009-ben alapított SkyNRG konzorcium forgalmazza. A SkyNRG aktívan fejleszt egy fenntartható termékláncot a légiforgalomban használható bioüzemanyagok területén. Az alternatív kerozin fenntarthatósága számos tényezőn múlik, és minden esetben egyéni elbírálás alá esik.

Annak érdekében, hogy a jövőben ezen a területen helyes döntéseket lehessen elérni, a SkyNRG-t egy, a Természetvédelmi Világalap (WWF) holland ágát, a Solidaridad-ot, és az Utrechti Egyetem Copernicus Intézetét magába foglaló, független Fenntarthatósági Bizottság látja el tanáccsal. A Fenntarthatósági Bizottság pozitív javaslata nagy jelentőséggel bír a KLM számára.

A KLM szintén támogatja a WWF által kiadott Energia Jelentésben szereplő álláspontot, amely úgy tartja, hogy csak a biomassza felhasználásával készült alternatív üzemanyagok helyettesíthetik megfelelően a fosszilis üzemanyagokat az olyan szektorokban, mint a légi forgalom. Eurlings: “A 100%-ig fenntartható energiához vezető út hatalmas kihívást jelent. A bioüzemanyagok árának folyamatosan és jelentős mértékben csökkennie kell. Ezt innovációval, együttműködéssel és megfelelő szabályozással lehet elérni, amelyek hozzájárulnak a bioüzemanyag elterjedéséhez a légiforgalmi iparban, szem előtt tartva a tisztességes versenyt. Együttesen kell haladnunk előle ahhoz, hogy a fenntartható üzemanyag folyamatosan elérhető legyen”.

A KLM 2007 óta vesz rész a fenntartható bioüzemanyag fejlesztésében. Az Air France KLM szintén vezető szerepet tölt be az üzemanyag-hatékonyság területén. Az Air France KLM hat egymást követő évben volt szektorvezető a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen.

hvg360 Lenthár Balázs 2024. december. 26. 19:30

Hősök vagy gonosztevők: Veronai Detre, a magyar krónikairodalom első főgonosza, aki bedöntötte a hun birodalmat

A középkori magyar krónikaírók elfogadták az egyébként máig nehezen bizonyítható hun-magyar kontinuitás elméletét, így a Képes Krónika, illetve Kézai Simon munkája és Thuróczy János krónikája is a hunok történetével indul. Ezekben visszatérő szereplő egy bizonyos Veronai Detre, aki folyamatosan a hunok ellen intrikál és végül az ő érdeme lesz, hogy Attila király fiai egymás ellen fordulnak. De ki volt valójában Veronai Detre és mit lehet róla tudni a krónikák megállapításain túl?