Nem a magyar eladók mosolyognak a legtöbbet
A megkérdezett ügyfelek negyede hiányolta, hogy nem mosolyognak az eladók - derül ki egy felmérésből. A mosolyfelmérés átlagértéke 75 százalék volt: a portugálok kerültek a dobogó legfelső fokára 94 százalékkal, míg hazánk a 16. helyen végzett.
Az üdvözlés átlagos eredménye 78 százalék volt, mely a legalacsonyabb érték 2004 óta. Ausztria érte el a legjobb eredményt 98 százalékkal, Magyarország 3 százalékkal maradt le ettől az értéktől. A kiegészítő termékek és szolgáltatások ajánlásának átlageredménye 44 százalék, Magyarországon ez az eredmény 66 százalék.
A Mystery Shopping Providers Association (próbavásárló cégeket tömörítő nemzetközi szervezet) hazai tagja, a ClientFirst azt kutatta, hogy mennyire udvariasak, mosolygósak a betérő ügyfelekhez az eladók. A 2010-es mosolyfelmérés összefoglaló adatai magában foglalják 27 ország közel 1,2 millió kérdésére vonatkozó válaszait a mosolygás, üdvözlés valamint a kiegészítő termékek és szolgáltatások értékesítése témakörében. A kutatás eredményei szerint az eladók tíz ügyfélből hetet részesítettek üdvözlésben, illetve csupán négynek ajánlottak kiegészítő terméket, szolgáltatást.
A versenyszférában nagy sikerrel rajtolt a 2011-es üzleti verseny, ahol megmérettetik magukat a banki, biztosítási, telekommunikációs, közszolgáltatói és a kereskedelmi szektor nagyjai. Az idei évben több újdonsággal készülnek a szervezők, többek között a személyes és telefonos kategória mellett mérik az elektronikus kiszolgálást is, mely egyedülálló kezdeményezés Magyarországon. További újdonságnak számít, hogy intézmények is versenyezhetnek.