A Starbucks újabb logóváltozáson ment keresztül: az új verzió a minimál jegyében készült. A Starbucks imázsépítésének egyik legfontosabb eszközét 2000-ben Kieron Dwyer arra használta, hogy kifigurázza a fogyasztói társadalmat. Komor Ágnes art directort kérdeztük a kávézólánc arculatváltásáról.
Eltűntek a feliratok a Starbucks logójáról, így csak a kétfarkú szirén marad a tavaly június óta már Budapesten is fellelhető fehér papírpoháron. Január 5-én prezentálták az új verziót a kávéüzlet 40. évfordulójához passzintva az imázsépítő eseményt. Howard Schultz a világhírű brand feje egy kisfilmben is népszerűsíti a grafikai újítást, mely szerinte megfelel a kor elvárásainak, illetve üzleti szempontból is jelentős. A köralakú embléma vastag körvonala is eltűnt, ez adta eddig a feliratok: a Starbucks és a Coffee hátterét. A minimalizálásra azért került állítólag sor, mert kitágítaná termékkínálatát a kávéspecialista, a borospoháron, az ajakrúzson és egyéb nem-kávé terméken pedig furcsán nézne ki a fekete italról szóló címke.
A Starbucks logónak ez a negyedik átváltozása, egyre kisebb látószöggel közelítve az embléma főszereplőjéhez. A szirén az első, 1971-es logón még teljes alakban volt látható, mellkasát is szabadon hagyta a tervező, halfarkai teljes pompájukban adtak keretet a kétéltű nőnek. A színe ekkor még barna volt a kávé színével harmóniában. 1987-ben jött a színváltás, továbbá konszolidálták a hölgyet is, akinek hullámos hajtengere már takarta a mellét, de a köldökvonala még látható volt. 1992-ban eltűnt a dereka, az igazolványkép-szerű beállításban így a két halfarok végei voltak láthatók. Az akkori logóvedlésre azért került sor, mert bejegyezték a New York-i tőzsdén a Starbucksot, mely egyre aggresszívebben kezdett terjeszkedni minden kontinensen.
Nem mindenki üdvözölte azonban az újítást, egy kis negatív elmozdulás is észlelhető volt a mai napon a részvénypiacon a bejelentés hatására. A kritizálók azonban egyet érnek el, világít rá Komor: még többen hallanak és beszélnek a Starbucksról, mely mára 50 országban van jelen több mint 11 ezer fiókkal.